A koronavírus-válság előtti szinten a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Áprilisban a vártnál jóval nagyobb növekedéssel a koronavírus-válság tavalyi kitörését megelőző szintre tért vissza a Conference Board gazdaságkutató intézet Egyesült Államokra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe.
A Conference Board (CB) honlapján kedden publikált felmérés szerint áprilisban a várt 113,0 pontnál jóval nagyobb mértékben, 121,7 pontra, a 2020 februári 132,6 pont óta a legmagasabbra emelkedett a fogyasztói hangulatindex a márciusi 109,0 pontról.
A fogyasztók aktuális helyzetükről alkotott véleményét számszerűsítő index 110,1 pontról 139,6 pontra szökött fel. Javult a jövedelmi, foglalkoztatási kilátások megítélését jelző index is, bár az aktuális helyzetnél kisebb mértékben, a mutató értéke a márciusi 108,3 pontról 109,8 pontra ment fel áprilisban.
„A fogyasztóknak az aktuális helyzet jelentős javulásáról alkotott megítélése alapján arra lehet következtetni, hogy a második negyedév kezdetén is folytatódott a gazdasági aktivitás lendületes erősödése” – foglalta össze a felmérés megállapításait Lynn Franco, a CB makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója. Hozzátette, hogy a fogyasztók jelentős mértékben jobbnak ítélték meg a jövedelmi kilátásaikat is, minden bizonnyal a javuló foglalkoztatási helyzetnek köszönhetően, de a legutóbbi költségvetési támogatások is szerepet játszhattak benne. Az üdülési szándék is jelentős növekedést mutat a fogyasztók körében, ami az átoltottság terjedésének és a korlátozások enyhítésének tulajdonítható – közölte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >