A koronavírus-válság előtti szinten a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Áprilisban a vártnál jóval nagyobb növekedéssel a koronavírus-válság tavalyi kitörését megelőző szintre tért vissza a Conference Board gazdaságkutató intézet Egyesült Államokra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe.
A Conference Board (CB) honlapján kedden publikált felmérés szerint áprilisban a várt 113,0 pontnál jóval nagyobb mértékben, 121,7 pontra, a 2020 februári 132,6 pont óta a legmagasabbra emelkedett a fogyasztói hangulatindex a márciusi 109,0 pontról.
A fogyasztók aktuális helyzetükről alkotott véleményét számszerűsítő index 110,1 pontról 139,6 pontra szökött fel. Javult a jövedelmi, foglalkoztatási kilátások megítélését jelző index is, bár az aktuális helyzetnél kisebb mértékben, a mutató értéke a márciusi 108,3 pontról 109,8 pontra ment fel áprilisban.
„A fogyasztóknak az aktuális helyzet jelentős javulásáról alkotott megítélése alapján arra lehet következtetni, hogy a második negyedév kezdetén is folytatódott a gazdasági aktivitás lendületes erősödése” – foglalta össze a felmérés megállapításait Lynn Franco, a CB makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója. Hozzátette, hogy a fogyasztók jelentős mértékben jobbnak ítélték meg a jövedelmi kilátásaikat is, minden bizonnyal a javuló foglalkoztatási helyzetnek köszönhetően, de a legutóbbi költségvetési támogatások is szerepet játszhattak benne. Az üdülési szándék is jelentős növekedést mutat a fogyasztók körében, ami az átoltottság terjedésének és a korlátozások enyhítésének tulajdonítható – közölte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >