A kormány határozott a tejágazat átfogó intézkedési tervéről
A kormány határozott a tejágazat átfogó intézkedési tervéről – a kormányhatározatot a Magyar Közlöny keddi száma közli.
A határozatban a kormány felhívja a földművelésügyi minisztert, hogy március 31-ig átfogó tejágazati stratégiát dolgozzon ki. Továbbá utasítja a Miniszterelnökséget vezető minisztert, hogy a nemzetgazdasági miniszter bevonásával dolgozzon ki akciótervet március végéig az élelmiszer kiskereskedelem helyzetének javítására.
A szóban forgó kormányhatározat a külgazdasági és külügyminiszternek is ad feladatot március 31-i határidővel, hogy készítsen előterjesztést a tejipari vállalkozások külpiacra igénybe vehető feldolgozói kapacitásáról és a külföldi tejipari technológiák hazai alkalmazásának lehetőségeiről.
A földművelésügyi minisztert felhívja a friss és a tartós tej forgalmi rendszerének felülvizsgálatára, aminek határideje szintén e hónap utolsó napja. A nemzetgazdasági miniszter pedig arra kapott megbízást a határozatban, hogy készítsen előterjesztést a tejtermelők likviditásának növelését szolgáló intézkedések megvalósításához szükséges 11,44 milliárd forint többletforrásnak a központi költségvetés Földművelésügyi Minisztériumi fejezetbe történő átcsoportosításáról március 15-ig.
Az emberi erőforrások miniszterét a határozatban pedig arra kéri, hogy készítsen előterjesztést a közétkeztetési szabályok módosításáról a friss tej felhasználásának kötelezővé tétele érdekében ez év április 15-ig – olvasható a kormányhatározatban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >Dráguló tejtermékek: miért kerülnek egyre többe a mindennapok kedvenc élelmiszerei?
A tejtermékek továbbra is a drágább élelmiszerek közé tartoznak, sőt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >