A könnyű bárány termelői ára 6, a nehéz bárányé 3 százalékkal nőtt
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és kecskeimportja (élő állat és hús) 28 ezer tonna volt 2023 január–áprilisában, ez 11 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest (az adat nem tartalmazza az Egyesült Királyságból beszállított mennyiséget).
A legnagyobb beszállító Új-Zéland volt 85 százalékos részesedéssel. A nemzetközi piacon értékesített juh- és kecskehús, valamint élő állat mennyisége (30 ezer tonna) közel 2 százalékkal csökkent 2022 január–áprilisához képest (az adat nem tartalmazza az Egyesült Királyságba irányuló kivitel mennyiségét). Az Európai Unióban a könnyű bárány ára a szezonális hatásoknak megfelelően alakult az év első huszonnyolc hetében, euróban kifejezve 5,5 százalékkal volt magasabb az előző év azonos időszakához képest. A nehéz bárány ára 2 százalékkal emelkedett ugyanekkor.
A KSH adatai szerint Magyarország élőbárány-exportjának mennyisége nem változott számottevően (3,8 ezer tonna), míg értéke 3 százalékkal (6,5 milliárd forintra) nőtt 2023 január–áprilisában az előző év azonos időszakához képest.
Az élőbárány-import mennyisége 77 százalékkal (6,8 tonna) csökkent 2023 első négy hónapjában az előző évi volumenhez képest. Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a könnyű és a nehéz bárány termelői ára 2023 január–júniusában emelkedett 2022 azonos hónapjainak átlagárához viszonyítva. A könnyű bárány átlagára 1573 forint/kilogramm (+6 százalék), a nehéz bárányé 1451 forint/kilogramm volt (+3 százalék) az első hat hónapban.
aki.gov.hu
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >Egyhangú támogatást kapott a 2027 utáni gazdaközpontú agrárpolitika
Az EU-tagállamok agrárminiszterei tanácsi következtetéseket fogadtak el a 2027 utáni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >