A kompakt mosóporok ára egy év alatt mintegy 20 százalékkal nőtt
A kiskereskedelmi forgalom értékben 10 százalékkal emelkedett tavaly, és meghaladta 37 milliárd forintot. A Nielsen adatai szerint mennyiségben két százalékos volt a csökkenés.
A Nielsen által mért 60
vegyiáru kategória közül a legnagyobb
forgalmat a mosószer éri el. A kategória
mennyiségben mért forgalmán belül 4
százalékponttal, 76 százalékra csökkent
a por állagú mosószer eladása a
folyékony, valamint a zselé 10-ről 12 százalékra
bővítette piaci részesedését.
A kereskedelmi márkák
részaránya 14-16 százalék között
mozgott, szemben az egy évvel korábbi 10-15 százalékos
mutatókkal. A kategória zömét nagy
eladóterű üzletekben értékesítik. A
hipermarket mennyiségben mért piaci részesedése
46, a 401-2 500 négyzetméteres csatornáé
pedig 27 százalék, a múlt évi adatok
szerint. Az előző mutató 2, utóbbi 1 százalékponttal
haladja meg a tavaly előttit. Alacsony, de stabil az 50
négyzetméteres és kisebb, valamint a vegyiáru
szaküzletek részaránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >