A kompakt mosóporok ára egy év alatt mintegy 20 százalékkal nőtt
A kiskereskedelmi forgalom értékben 10 százalékkal emelkedett tavaly, és meghaladta 37 milliárd forintot. A Nielsen adatai szerint mennyiségben két százalékos volt a csökkenés.
A Nielsen által mért 60
vegyiáru kategória közül a legnagyobb
forgalmat a mosószer éri el. A kategória
mennyiségben mért forgalmán belül 4
százalékponttal, 76 százalékra csökkent
a por állagú mosószer eladása a
folyékony, valamint a zselé 10-ről 12 százalékra
bővítette piaci részesedését.
A kereskedelmi márkák
részaránya 14-16 százalék között
mozgott, szemben az egy évvel korábbi 10-15 százalékos
mutatókkal. A kategória zömét nagy
eladóterű üzletekben értékesítik. A
hipermarket mennyiségben mért piaci részesedése
46, a 401-2 500 négyzetméteres csatornáé
pedig 27 százalék, a múlt évi adatok
szerint. Az előző mutató 2, utóbbi 1 százalékponttal
haladja meg a tavaly előttit. Alacsony, de stabil az 50
négyzetméteres és kisebb, valamint a vegyiáru
szaküzletek részaránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >