A kompakt mosóporok ára egy év alatt mintegy 20 százalékkal nőtt
A kiskereskedelmi forgalom értékben 10 százalékkal emelkedett tavaly, és meghaladta 37 milliárd forintot. A Nielsen adatai szerint mennyiségben két százalékos volt a csökkenés.
A Nielsen által mért 60
vegyiáru kategória közül a legnagyobb
forgalmat a mosószer éri el. A kategória
mennyiségben mért forgalmán belül 4
százalékponttal, 76 százalékra csökkent
a por állagú mosószer eladása a
folyékony, valamint a zselé 10-ről 12 százalékra
bővítette piaci részesedését.
A kereskedelmi márkák
részaránya 14-16 százalék között
mozgott, szemben az egy évvel korábbi 10-15 százalékos
mutatókkal. A kategória zömét nagy
eladóterű üzletekben értékesítik. A
hipermarket mennyiségben mért piaci részesedése
46, a 401-2 500 négyzetméteres csatornáé
pedig 27 százalék, a múlt évi adatok
szerint. Az előző mutató 2, utóbbi 1 százalékponttal
haladja meg a tavaly előttit. Alacsony, de stabil az 50
négyzetméteres és kisebb, valamint a vegyiáru
szaküzletek részaránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >