A klímaaggodalmak felkeltették Dél-Afrika növényi burgerek iránti étvágyát
Dél-Afrikában, ahol az egész napos grillezés, a „braai” nemzeti időtöltés, a növényi alapú élelmiszeralternatívák meglepő módon egyre népszerűbbek annak ellenére is, hogy mennyire mély kulturális gyökerei vannak a húsfogyasztásnak és a szabályozó hatóság hozzáállása sem tűnik túlzottan támogatónak.
A trend bizakodásra adhat okot a klímatudósok körében, akik szerint az éghajlatváltozás elleni küzdelemben létfontosságú, hogy az étrendet a nagy szénlábnyomú hús- és tejtermékekről a növényi alapú élelmiszerek irányába tereljük.
A növényi húspótló termékek forgalma évente 6,5%-kal növekszik, és a Research and Markets szerint a kategória értékbeli forgalma 2023-ra elérheti az 561 millió dollárt – ez több mint fele Afrika részesedésének abból a globális piacból, melyet 2030-ra 162 milliárd dollárra tesznek a kutatók. Ugyanakkor meglehetősen alacsony arány tekintve, hogy a dél-afrikaiak 2018-ban 15 milliárd dollárt költöttek hústermékekre, és jelenleg az ország az egy főre jutó fogyasztás alapján a világ 9. legjelentősebb marhahúsfogyasztója.
A változás annyira elbizonytalanította a dél-afrikai húsfeldolgozó-ipart, hogy júniusban a kormányzattól azt kérte, tiltsák meg a növényi alapú termékek csomagolásán az olyan szavak használatát, mint „nugget”, „kolbász” vagy „burger”. Kérelmük meghallgatásra talált és a mezőgazdasági minisztérium azzal indokolta a döntést, hogy céljuk a fogyasztók megtévesztésének elkerülése.
Kapcsolódó cikkeink
Bizonytalan jövőkép a húsiparban – drágulás, csökkenő fogyasztás és új kihívások
A húsipar szereplői nehéz időszakon vannak túl, és a kilátások…
Tovább olvasom >A csirkemell a kedvenc – újra emelkedik a húsfogyasztás Magyarországon
A hazai vásárlók továbbra is a baromfihúst részesítik előnyben –…
Tovább olvasom >Szén-dioxid-elnyelőképességet kalkuláló rendszert fejleszt az SZTE és a MOON42 RDI
A karbonkreditek kereskedelme során felhasználható, távérzékelésen alapuló szén-dioxid-elnyelőképességet kalkuláló rendszert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >