A klímaaggodalmak felkeltették Dél-Afrika növényi burgerek iránti étvágyát
Dél-Afrikában, ahol az egész napos grillezés, a „braai” nemzeti időtöltés, a növényi alapú élelmiszeralternatívák meglepő módon egyre népszerűbbek annak ellenére is, hogy mennyire mély kulturális gyökerei vannak a húsfogyasztásnak és a szabályozó hatóság hozzáállása sem tűnik túlzottan támogatónak.
A trend bizakodásra adhat okot a klímatudósok körében, akik szerint az éghajlatváltozás elleni küzdelemben létfontosságú, hogy az étrendet a nagy szénlábnyomú hús- és tejtermékekről a növényi alapú élelmiszerek irányába tereljük.
A növényi húspótló termékek forgalma évente 6,5%-kal növekszik, és a Research and Markets szerint a kategória értékbeli forgalma 2023-ra elérheti az 561 millió dollárt – ez több mint fele Afrika részesedésének abból a globális piacból, melyet 2030-ra 162 milliárd dollárra tesznek a kutatók. Ugyanakkor meglehetősen alacsony arány tekintve, hogy a dél-afrikaiak 2018-ban 15 milliárd dollárt költöttek hústermékekre, és jelenleg az ország az egy főre jutó fogyasztás alapján a világ 9. legjelentősebb marhahúsfogyasztója.
A változás annyira elbizonytalanította a dél-afrikai húsfeldolgozó-ipart, hogy júniusban a kormányzattól azt kérte, tiltsák meg a növényi alapú termékek csomagolásán az olyan szavak használatát, mint „nugget”, „kolbász” vagy „burger”. Kérelmük meghallgatásra talált és a mezőgazdasági minisztérium azzal indokolta a döntést, hogy céljuk a fogyasztók megtévesztésének elkerülése.
Kapcsolódó cikkeink
Európai Központi Bank: a vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai gazdaság számára
A felszíni vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai…
Tovább olvasom >Bizonytalan jövőkép a húsiparban – drágulás, csökkenő fogyasztás és új kihívások
A húsipar szereplői nehéz időszakon vannak túl, és a kilátások…
Tovább olvasom >A csirkemell a kedvenc – újra emelkedik a húsfogyasztás Magyarországon
A hazai vásárlók továbbra is a baromfihúst részesítik előnyben –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >