A klímaaggodalmak felkeltették Dél-Afrika növényi burgerek iránti étvágyát
Dél-Afrikában, ahol az egész napos grillezés, a „braai” nemzeti időtöltés, a növényi alapú élelmiszeralternatívák meglepő módon egyre népszerűbbek annak ellenére is, hogy mennyire mély kulturális gyökerei vannak a húsfogyasztásnak és a szabályozó hatóság hozzáállása sem tűnik túlzottan támogatónak.
A trend bizakodásra adhat okot a klímatudósok körében, akik szerint az éghajlatváltozás elleni küzdelemben létfontosságú, hogy az étrendet a nagy szénlábnyomú hús- és tejtermékekről a növényi alapú élelmiszerek irányába tereljük.
A növényi húspótló termékek forgalma évente 6,5%-kal növekszik, és a Research and Markets szerint a kategória értékbeli forgalma 2023-ra elérheti az 561 millió dollárt – ez több mint fele Afrika részesedésének abból a globális piacból, melyet 2030-ra 162 milliárd dollárra tesznek a kutatók. Ugyanakkor meglehetősen alacsony arány tekintve, hogy a dél-afrikaiak 2018-ban 15 milliárd dollárt költöttek hústermékekre, és jelenleg az ország az egy főre jutó fogyasztás alapján a világ 9. legjelentősebb marhahúsfogyasztója.
A változás annyira elbizonytalanította a dél-afrikai húsfeldolgozó-ipart, hogy júniusban a kormányzattól azt kérte, tiltsák meg a növényi alapú termékek csomagolásán az olyan szavak használatát, mint „nugget”, „kolbász” vagy „burger”. Kérelmük meghallgatásra talált és a mezőgazdasági minisztérium azzal indokolta a döntést, hogy céljuk a fogyasztók megtévesztésének elkerülése.
Kapcsolódó cikkeink
Új növényi alapú szendvicsfeltétekkel bővült a Violife portfóliója
Már nem csak a növényi alapú sajthelyettesítőket élvezhetjük a Violife…
Tovább olvasom >Vége az olcsó külföldi nyaralások időszakának?
A globális utazási szokások drasztikus átalakulásának tanúi lehetünk az elmúlt…
Tovább olvasom >Adattudományi módszerekkel és AI-val azonosít a Nestlé klímarezisztens kávécserjéket
A Nestlé szakértői azt vizsgálják, hogy a fejlett adattudomány és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >