A klímaaggodalmak felkeltették Dél-Afrika növényi burgerek iránti étvágyát

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 11. 16. 09:30

Dél-Afrikában, ahol az egész napos grillezés, a „braai” nemzeti időtöltés, a növényi alapú élelmiszeralternatívák meglepő módon egyre népszerűbbek annak ellenére is, hogy mennyire mély kulturális gyökerei vannak a húsfogyasztásnak és a szabályozó hatóság hozzáállása sem tűnik túlzottan támogatónak.

A trend bizakodásra adhat okot a klímatudósok körében, akik szerint az éghajlatváltozás elleni küzdelemben létfontosságú, hogy az étrendet a nagy szénlábnyomú hús- és tejtermékekről a növényi alapú élelmiszerek irányába tereljük.

A növényi húspótló termékek forgalma évente 6,5%-kal növekszik, és a Research and Markets szerint a kategória értékbeli forgalma 2023-ra elérheti az 561 millió dollárt – ez több mint fele Afrika részesedésének abból a globális piacból, melyet 2030-ra 162 milliárd dollárra tesznek a kutatók. Ugyanakkor meglehetősen alacsony arány tekintve, hogy a dél-afrikaiak 2018-ban 15 milliárd dollárt költöttek hústermékekre, és jelenleg az ország az egy főre jutó fogyasztás alapján a világ 9. legjelentősebb marhahúsfogyasztója.

A változás annyira elbizonytalanította a dél-afrikai húsfeldolgozó-ipart, hogy júniusban a kormányzattól azt kérte, tiltsák meg a növényi alapú termékek csomagolásán az olyan szavak használatát, mint „nugget”, „kolbász” vagy „burger”. Kérelmük meghallgatásra talált és a mezőgazdasági minisztérium azzal indokolta a döntést, hogy céljuk a fogyasztók megtévesztésének elkerülése.

ESM