A kkv-k ötödénél jöhet létszámbővítés idén
A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) fele stabil működésre számít 2015-ben, egyharmaduk bízik abban, hogy növekedni is tud, minden ötödik cég pedig létszámbővülést is tervez – derül ki a Budapest Bank megbízásából a GfK Hungária által végzett 2014-es kutatásból.
A felmérés szerint a hazai kkv-k vezetőinek 80%-a véli úgy, hogy a cégében komoly potenciál rejlik, és bízik abban, hogy 10 év múlva is sikeresen fognak működni. Az idei évben a vállalkozások 30%-a vár árbevétel-növekedést.
A vállalkozások számára a legnagyobb kihívást a piacrészesedés növelése, az adózás, a jogszabályoknak való megfelelés, a pénzügyi kérdések, valamint a megfelelő szakemberek felkutatása jelenti.
A vállalatvezetők szinte mindegyike egyetértett azzal az állítással, hogy a sikeres céget a munkatársak szakértelme alapozza meg. Ugyanakkor a képzett munkaerő megtalálása a cégek közel 15%-ának okoz problémát, és 70%-uk véli úgy, hogy a jó szakembereket egyre nehezebb megtartani.
A vállalatok mintegy 20%-a számára problémát jelent a munkatársak motiválása és a versenyképes bérek biztosítása. A jól teljesítő kollégák megtartása érdekében bónuszt vagy jutalmat alkalmaz a cégek fele, egyharmaduk viszont semmilyen hasonló megoldásban nem gondolkodik.
Kapcsolódó cikkeink
Tényleg a krízismenedzsment az üzleti világ legfontosabb készsége?
November közepén, egy a vállalati digitalizáció témában megtartott konferencián az…
Tovább olvasom >ESG: miért mindenki csak a nagyvállalatokról beszél?
Az ESG szempontok a fenntarthatóság kulcsfontosságú mérőeszközei. Mégis, amikor ESG-megfelelésről…
Tovább olvasom >48 milliárd forint vissza nem térítendő eszközbeszerzési támogatásra pályázhatnak a kkv-k
Negyvennyolcmilliárd forint vissza nem térítendő, eszközbeszerzési és technológiafejlesztési támogatásra pályázhatnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >