A kkv-k marketingeszközeinek listáját a Facebook vezeti
A Facebook népszerűségben és hatékonyságban is veretlen, de a TikTok hamarosan megkerülhetetlen lesz. Ugyanakkor a magyar kkv-k marketingkiadásait felemészti az infláció, azok a kevesek nyerhetnek nagyot, akik most növelik üzletszerzési kiadásaikat – derült ki a Marketing Commando friss kutatásából.
A kkv-marketingeszközök népszerűségi listáját idén is a Facebook vezeti, melyet a válaszadók 84%-a használta. Második a honlap, a harmadik az Instagram. Előbbit a megkérdezett kkv-k 69, utóbbit 56%-a használja. A Google egy helyet javítva a negyedik, míg az ajánlás 13%pontot gyengülve az ötödik helyre csúszott. További sorrend: hírlevél, SEO, ajánlat készítése, blog és YouTube.
A legdinamikusabban növekvő kkv-marketingeszköz tavaly is a TikTok volt, öt helyet javítva a korábbi helyezésén, a 13. helyre érkezve. Jól érzékelteti a növekedés ütemét, hogy míg 2019-ben a kkv-k 1%-a használta a platformot, ma már 22% van jelen a videómegosztón.
A pandémia következményeként felgyorsult digitalizáció hatása a teljes toplistán érezhető: nőtt az online eszközök hatékonysága, jellemzően az offline eszközök rovására. A leghatékonyabbnak értékelt eszköz idén is a Facebook, amelyet a személyes ajánlás követ. Javított pozícióján a webshop, megelőzve a networkinget és a honlapot. Tizennégy helyet pattant vissza a partnertalálkozó, ami így újra bekerült a top 10 eszköz közé.
Leghatékonyabb kkv-marketingeszközök
1. Facebook
2. Ajánlás
3. Google
4. Webshop ↑+2
5. Honlap
6. Networking ↓–2
7. Hírlevél
8. Hideghívás
9. Ajánlat készítése ↑+5
10. Partnertalálkozó ↑+14
Az idei év talán legnagyobb meglepetése, hogy a TikTok már hatékonyabbra értékelt, mint az Instagram: a TikTok tíz helyet előreugorva a 15., megelőzve az Instagrammot, amely a 16. hatékonyság szerint.
2022-ben az átlagos marketingköltés 6,8 millió forint volt, 37%-kal több, mint egy évvel korábban. Ez azonban nem azt jelenti, hogy több hirdetést, szolgáltatást kaptak: az emelkedő hirdetési költségek miatt ugyanakkora eredményért egyre többet kellett fizetni.
A vizsgált kis- és közepes vállalkozások 18%-a a marketingkiadások karcsúsításával válaszolt az előző év nehézségeire, további 45% marketingköltése stagnált, így a növekedés csak egy kis számú szereplőhöz köthető. //
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztus végéig meghosszabbítják az élelmiszerek árréscsökkentését
Nagy István agrárminiszter a saját Facebook-oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >Csökken a kereskedelem jövedelmezősége – érdemi forrásokat nyit meg a kormány
Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail…
Tovább olvasom >Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >