A kkv-k marketingeszközeinek listáját a Facebook vezeti
A Facebook népszerűségben és hatékonyságban is veretlen, de a TikTok hamarosan megkerülhetetlen lesz. Ugyanakkor a magyar kkv-k marketingkiadásait felemészti az infláció, azok a kevesek nyerhetnek nagyot, akik most növelik üzletszerzési kiadásaikat – derült ki a Marketing Commando friss kutatásából.
A kkv-marketingeszközök népszerűségi listáját idén is a Facebook vezeti, melyet a válaszadók 84%-a használta. Második a honlap, a harmadik az Instagram. Előbbit a megkérdezett kkv-k 69, utóbbit 56%-a használja. A Google egy helyet javítva a negyedik, míg az ajánlás 13%pontot gyengülve az ötödik helyre csúszott. További sorrend: hírlevél, SEO, ajánlat készítése, blog és YouTube.
A legdinamikusabban növekvő kkv-marketingeszköz tavaly is a TikTok volt, öt helyet javítva a korábbi helyezésén, a 13. helyre érkezve. Jól érzékelteti a növekedés ütemét, hogy míg 2019-ben a kkv-k 1%-a használta a platformot, ma már 22% van jelen a videómegosztón.
A pandémia következményeként felgyorsult digitalizáció hatása a teljes toplistán érezhető: nőtt az online eszközök hatékonysága, jellemzően az offline eszközök rovására. A leghatékonyabbnak értékelt eszköz idén is a Facebook, amelyet a személyes ajánlás követ. Javított pozícióján a webshop, megelőzve a networkinget és a honlapot. Tizennégy helyet pattant vissza a partnertalálkozó, ami így újra bekerült a top 10 eszköz közé.
Leghatékonyabb kkv-marketingeszközök
1. Facebook
2. Ajánlás
3. Google
4. Webshop ↑+2
5. Honlap
6. Networking ↓–2
7. Hírlevél
8. Hideghívás
9. Ajánlat készítése ↑+5
10. Partnertalálkozó ↑+14
Az idei év talán legnagyobb meglepetése, hogy a TikTok már hatékonyabbra értékelt, mint az Instagram: a TikTok tíz helyet előreugorva a 15., megelőzve az Instagrammot, amely a 16. hatékonyság szerint.
2022-ben az átlagos marketingköltés 6,8 millió forint volt, 37%-kal több, mint egy évvel korábban. Ez azonban nem azt jelenti, hogy több hirdetést, szolgáltatást kaptak: az emelkedő hirdetési költségek miatt ugyanakkora eredményért egyre többet kellett fizetni.
A vizsgált kis- és közepes vállalkozások 18%-a a marketingkiadások karcsúsításával válaszolt az előző év nehézségeire, további 45% marketingköltése stagnált, így a növekedés csak egy kis számú szereplőhöz köthető. //
Kapcsolódó cikkeink
Sok kisvállalkozás maradhat le az alanyi mentességről, ha nem lép időben
Az alanyi áfamentesség összeghatára január 1-jétől 18 millió forintra emelkedett,…
Tovább olvasom >Történelmi kamatcsökkenés a Széchenyi Kártya Programban! A bankszektor és a KAVOSZ újabb szerepet vállal a kkv-k fejlődéséért
A KAVOSZ Zrt. aktív közreműködésével, szoros összefogásban a hazai bankszektorral…
Tovább olvasom >Németországba érkezik a TikTok Shop fulfillment szolgáltatása
A nyilvánosan meghirdetett álláshirdetések arra engednek következtetni, hogy a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >