A kkv-k marketingeszközeinek listáját a Facebook vezeti

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 03. 06. 15:28

A Facebook népszerűségben és hatékonyságban is veretlen, de a TikTok hamarosan megkerülhetetlen lesz. Ugyanakkor a magyar kkv-k marketingkiadásait felemészti az infláció, azok a kevesek nyerhetnek nagyot, akik most növelik üzletszerzési kiadásaikat – derült ki a Marketing Commando friss kutatásából.

A kkv-marketingeszközök népszerűségi listáját idén is a Facebook vezeti, melyet a válaszadók 84%-a használta. Második a honlap, a harmadik az Instagram. Előbbit a megkérdezett kkv-k 69, utóbbit 56%-a használja. A Google egy helyet javítva a negyedik, míg az ajánlás 13%pontot gyengülve az ötödik helyre csúszott. További sorrend: hírlevél, SEO, ajánlat készítése, blog és YouTube.

A legdinamikusabban növekvő kkv-marketingeszköz tavaly is a TikTok volt, öt helyet javítva a korábbi helyezésén, a 13. helyre érkezve. Jól érzékelteti a növekedés ütemét, hogy míg 2019-ben a kkv-k 1%-a használta a platformot, ma már 22% van jelen a videómegosztón.

A pandémia következményeként felgyorsult digitalizáció hatása a teljes toplistán érezhető: nőtt az online eszközök hatékonysága, jellemzően az offline eszközök rovására. A leghatékonyabbnak értékelt eszköz idén is a Facebook, amelyet a személyes ajánlás követ. Javított pozícióján a webshop, megelőzve a networkinget és a honlapot. Tizennégy helyet pattant vissza a partnertalálkozó, ami így újra bekerült a top 10 eszköz közé.

Leghatékonyabb kkv-marketingeszközök

1. Facebook

2. Ajánlás

3. Google

4. Webshop +2

5. Honlap

6. Networking –2

7. Hírlevél

8. Hideghívás

9. Ajánlat készítése +5

10. Partnertalálkozó +14

Az idei év talán legnagyobb meglepetése, hogy a TikTok már hatékonyabbra értékelt, mint az Instagram: a TikTok tíz helyet előreugorva a 15., megelőzve az Instagrammot, amely a 16. hatékonyság szerint.

2022-ben az átlagos marketingköltés 6,8 millió forint volt, 37%-kal több, mint egy évvel korábban. Ez azonban nem azt jelenti, hogy több hirdetést, szolgáltatást kaptak: az emelkedő hirdetési költségek miatt ugyanakkora eredményért egyre többet kellett fizetni.

A vizsgált kis- és közepes vállalkozások 18%-a a marketingkiadások karcsúsításával válaszolt az előző év nehézségeire, további 45% marketingköltése stagnált, így a növekedés csak egy kis számú szereplőhöz köthető. //

Kapcsolódó cikkeink