A kiskereskedőknél lassan olcsóbb a sajt, mint az áruházláncoknál
A trappista sajt kilós átlagára nem kevesebb, mint 99 (!) százalékkal emelkedett idén október és tavaly október között. Ez azt jelenti, hogy míg egy kiló trappistát átlagosan 2 040 forintért lehetett megvásárolni tavaly, addig ugyanezért a mennyiségért mostanság már inkább 4 050 forintot kell kiadni a boltokban.

Jobban megéri a gazdától sajtot venni
A Pénzcentrum szerint a boltokban kapható nagyüzemi sajtok árai annyira elszálltak, hogy érdemes lehet a kistermelőknél szétnézni, ott ugyanis nem egy esetben sokkal olcsóbban hozzá lehet jutni sajttermékekhez, mintha azt az ember a boltban vásárolná.
A kíméletlen nagyüzemi sajtdrágulás kapcsán a Pénzcentrum is beszámolt arról, hogy Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország vezérigazgatója szerint az okok ott keresendők, hogy a 2,8 százalékos tejen van árstop, a 1,5 százalékoson nincs, emiatt a forgalom a 2,8 százalékos tej felé terelődik, tehát több tejzsírt vonnak ki a gyártók a piacról, a folyótejbe adják el a tejzsírt a trappista helyett, ami a kínálaton át drágítja a sajtokat. És ahogy látjuk, nem is akármilyen mértékben.
Ehhez képest kistermelői helyeken, volt ahol már 3 800 forintos kilós áron is találtunk terméket (egy termék darabja 10 dkg körüli súlyon), ami gyakorlatilag a fele annak, mint amekkora egységárral a legnagyobb boltokban találkozni.
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >