A kiskereskedőknél lassan olcsóbb a sajt, mint az áruházláncoknál
A trappista sajt kilós átlagára nem kevesebb, mint 99 (!) százalékkal emelkedett idén október és tavaly október között. Ez azt jelenti, hogy míg egy kiló trappistát átlagosan 2 040 forintért lehetett megvásárolni tavaly, addig ugyanezért a mennyiségért mostanság már inkább 4 050 forintot kell kiadni a boltokban.
A Pénzcentrum szerint a boltokban kapható nagyüzemi sajtok árai annyira elszálltak, hogy érdemes lehet a kistermelőknél szétnézni, ott ugyanis nem egy esetben sokkal olcsóbban hozzá lehet jutni sajttermékekhez, mintha azt az ember a boltban vásárolná.
A kíméletlen nagyüzemi sajtdrágulás kapcsán a Pénzcentrum is beszámolt arról, hogy Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország vezérigazgatója szerint az okok ott keresendők, hogy a 2,8 százalékos tejen van árstop, a 1,5 százalékoson nincs, emiatt a forgalom a 2,8 százalékos tej felé terelődik, tehát több tejzsírt vonnak ki a gyártók a piacról, a folyótejbe adják el a tejzsírt a trappista helyett, ami a kínálaton át drágítja a sajtokat. És ahogy látjuk, nem is akármilyen mértékben.
Ehhez képest kistermelői helyeken, volt ahol már 3 800 forintos kilós áron is találtunk terméket (egy termék darabja 10 dkg körüli súlyon), ami gyakorlatilag a fele annak, mint amekkora egységárral a legnagyobb boltokban találkozni.
Kapcsolódó cikkeink
Az OECD-ben jelentősen lassult az infláció augusztusban
Jelentősen lassult az infláció a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez…
Tovább olvasom >3000 tonna sajtot exportált tavaly a svájci Lidl
Több mint 3000 tonna sajtot exportált a svájci Lidl 2023-ban,…
Tovább olvasom >Az inflációs nyomás továbbra is velünk marad
Az inflációs nyomás továbbra sem ereszti a cégeket. Habár az…
Tovább olvasom >További cikkeink
FAO: Itt az idő, hogy valósággá tegyük az egészséges, tápláló és megfizethető étrendhez való jogot
Az idei élelmezési világnap témája „Az élelemhez való jog a jobb életért…
Tovább olvasom >Stabilizálódott a termőterület nagysága a hazai dohányágazatban
Az ágazat szereplői bizakodással vetették bele magukat az idei munkába…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >