A kisebb Tesco áruházakban is bevezetik az önkiszolgáló kasszákat
Bejöttek a Tesconak az önkiszolgáló kasszák: várhatóan a kisebb áruházakban is bevezetik ezt a fizetési módot. Magyarországon már több hipermarketben is működik a rendszer.
A Tesco Globál Áruházak Zrt. tavaly a dunakeszi-fóti üzletében telepített önkiszolgáló pénztárakat, ilyennel a vásárlók azóta már Szegeden is találkozhatnak – nyilatkozta nemrég a beol.hu-nak Szabó Anita, a Tesco Globál Áruházak Zrt. kommunikációs szakértője. A bevezetést követő első hét végén a forgalom közel ötöde már e kasszákon keresztül bonyolódott.
— Leginkább a kisebb bevásárlásokkor, pár ezres tételnél szokták használni. A fiatalok gyorsan megbarátkoztak a módszerrel, de már az idősebb korosztály is szereti — tette hozzá Szabó Anita. Az okokra is rávilágított: úgy véli, ez a gyorsaságban és megbízhatóságban keresendő.
Az önkiszolgáló pénztárak továbbra is elviszik a forgalom 20 százalékát, tehát a népszerűségét nem csak a kíváncsiságnak köszönheti. Az elképzelések szerint nemcsak a hipermarketekben, hanem a kisebb boltokban is bevezetik e fizetési módot.
Mint arról korábban a Pénzcentrum.hu beszámolt, az önkiszolgáló pénztárak teljesen automatizáltan működnek. A vásárlók maguk olvassák be a kiválasztott termékek vonalkódját, majd a végösszeget készpénzben vagy kártyával egyenlíthetik ki. Az automata pénztár természetesen visszaad és nyugtát is nyomtat a vásárlásról.
A lapunk által megkérdezett szakemberek szerint ilyen kasszákat elsősorban nagyobb üzletekben, hipermarketekben lehet gazdaságosan működtetni, de sohasem zárható ki a rendszerből az élőmunka, azaz a személyes biztonsági felügyelet. Ha egy ilyen kasszarendszer beválik, akár 10-30 fő munkáját is helyettesítheti, így pedig akár 1-5 év alatt is megtérülhet a beruházás – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >