A Kinder szó nem védjegy
A Kinder csokoládékat gyártó Ferrero eredetileg azt akarta elérni, hogy a „Kinder” szót nyilvánítsák védetté, így a Haribo édességgyártó és a Zott tejipari cég ne használhassa az elnevezést saját termékein.
Nem tilthatja meg konkurensei számára a Ferrero édességgyártó cég, hogy a
„Kinder" szó használják saját termékeik elnevezésén – döntött a német
legfelsőbb bíróság (BGH). A hivatal szerint az elnevezés csak a fogyasztói kört
határozza meg, így az nem élvezhet semmilyen piaci védettséget.
A Haribo és a Zott által használt Kinder-felirat grafikai
megjelenítése nem hasonlít a Ferrero által használt feliratra, így azok nem
keverhetők össze – indokolt a bíróság. A Haribo a „Kinder Kram", míg a Zott a
„Kinderzeit" nevű termékével van jelen a piacon.
A Ferrero további jogi lépéseket tervez az ügyben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >