A Kinder szó nem védjegy
A Kinder csokoládékat gyártó Ferrero eredetileg azt akarta elérni, hogy a „Kinder” szót nyilvánítsák védetté, így a Haribo édességgyártó és a Zott tejipari cég ne használhassa az elnevezést saját termékein.
Nem tilthatja meg konkurensei számára a Ferrero édességgyártó cég, hogy a
„Kinder" szó használják saját termékeik elnevezésén – döntött a német
legfelsőbb bíróság (BGH). A hivatal szerint az elnevezés csak a fogyasztói kört
határozza meg, így az nem élvezhet semmilyen piaci védettséget.
A Haribo és a Zott által használt Kinder-felirat grafikai
megjelenítése nem hasonlít a Ferrero által használt feliratra, így azok nem
keverhetők össze – indokolt a bíróság. A Haribo a „Kinder Kram", míg a Zott a
„Kinderzeit" nevű termékével van jelen a piacon.
A Ferrero további jogi lépéseket tervez az ügyben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >