A kereskedők támogatását kérik a magyar tojástermelők
A magyar tojástermelő és tojáscsomagoló vállalkozások arra kérik a forgalmazókat és a kereskedőket, hogy vállaljanak szerepet a magyar tojástermelés fenntartásában – közölte a Baromfi Termék Tanács szerdán az MTI-vel.
Az érdekképviselet az uniós túlkínálat, valamint a takarmány-, az energia- és a munkaerőköltségek jelentős emelkedése miatt sürget változásokat.
A Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége szerint a belföldi vállalkozások már csaknem egy éve önköltség alatti árakon kénytelenek eladni az étkezési tojást. A tojásonkénti 3-5 forintos veszteség ellensúlyozására, az állattartóknak a legolcsóbban előállított, M-es méretű étkezési tojások darabjáért ma legalább 40 forintot kellene kapniuk – írták.
A közlemény szerint átlagos árrés esetén nem változnának jelentősen a fogyasztói árak sem. A forgalmazók és a kereskedők ezért – mint fogalmaztak – támogathatnák a tojásszektort azzal, ha megfizetnék az árakkal a termelők munkáját. A magyar tojás jó minőségű, élelmiszerbiztonsági szempontból megbízható, a rövid ellátási lánc pedig a legkisebb környezetterheléssel biztosítja az állandó kínálatot – hangsúlyozták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Karbonsemleges minősítést kapott a Morrisons tojása
Megszerezte a British Standards Institution (BSI) karbonsemleges minősítését a Morrisons…
Tovább olvasom >Olcsóbb tojást hozott az idei húsvét a tavalyihoz képest
A KSH adatai alapján Magyarország 1%-kal több héjas tojást (32,7…
Tovább olvasom >Bőséges lesz a tojáskínálat a szakmai szervezetek szerint
Bőséges lesz a tojáskínálat a boltokban húsvétkor, de az árakban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >