A júliusi hőhullám jót tett a szupermarketek forgalmának az Egyesült Királyságban
A rekkenő hőség a szupermarketek eladásainak fellendülését eredményezte a múlt hónapban az Egyesült Királyságban– derült ki egy friss jelentésből.

A vásárlók a kisebb kosarakat preferálják
A Barclaycard szerint a kiadások júliusban 7,7%-kal nőttek 2021 azonos időszakához képest – és 1,6%-kal 2022 júniusához képest, miközben egy szupermarket tranzakció átlagos értéke a 2021. januári 23,67 fontról 2022 júliusára 19,33 fontra esett vissza.
Ez azt jelzi, hogy a vásárló a kisebb kosarakat preferálja, hogy pénzt takarítson meg.
A jelentés adatai azt is mutatják, hogy az alapvető cikkekre fordított kiadások 7%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, ami nagyobb, mint a júniusban regisztrált 4%-os növekedés, ami az üzemanyagok és a szupermarketek vásárlási forgalmának köszönhető, mivel az árak tovább emelkednek.
A britek 90%-a számolt be arról, hogy 2022 júniusa óta emelkedett a mindennapi cikkek, köztük a vaj és a tej ára. Megjelent az a tendencia is, hogy gyakrabban járnak élelmiszerboltba, kevesebbet költenek egy látogatásra.
A szupermarket kiskereskedők havi 5,5%-os, éves összevetésben pedig 0,5%-os növekedést regisztráltak. Eközben a diszkont üzletek 3,1%-kal és 3,3%-kal nőttek ugyanebben az időszakban, mivel egyre több brit kereste a költségvetés egyensúlyának módját.
Az adatok azt is kimutatták, hogy 91%-uk aggódik a növekvő infláció, a háztartások számláinak emelkedése és a magasabb élelmiszerárak miatt, miközben a brit gazdaság jövőjébe vetett bizalom továbbra is alacsony, 26%.
„Az infláció továbbra is érezhető hatást gyakorol, az árak emelkedése arra kényszeríti a vásárlókat, hogy többet költsenek olyan alapvető mindennapi cikkekre, mint az üzemanyag, a vaj és a tej” – mondta José Carvalho, a Barclaycard fogyasztói termékekért felelős vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Már több ezren használják a BudapestGO új vásárlási funkcióit
Már két hónapja elérhetők a BudapestGO új vásárlási funkciói: a…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Három új üzlettel bővült a SPAR hálózata Albániában
Tovább erősíti jelenlétét a SPAR Albániában: három újonnan nyílt üzletének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >