A jövő évet is mozgalmasra tervezi a Magyar Termék
Erős „versenyben” a #veddahazait országos mozgalom vált a Magyar Termék Nonprofit Kft. legmeghatározóbb idei tevékenységévé, olyan sikeres aktivitásokat is „megelőzve”, mint például a tavalyi eredményeket megduplázó Felfedező nyereményjáték. Mindkettőt folytatják 2021-ben is – Benedek Eszter ügyvezetőt az idei év értékelésére és a 2021-es kilátások ismertetésére kértük.
A 2020-as év tervezésekor még senki sem számolt azzal az akcióval, amely azután végigdübörgött az egész esztendőn: a márciusban meghirdetett #veddahazait kampányunk ugyanis a koronavírus-járványra való gyors és hatékony reagálás volt, és kampányeseményekben bővelkedő mozgalommá fejlődött – mondta el az ügyvezető. – Az akcióba azok a gyártók is bekapcsolódhattak, akik még nem tartoznak a Magyar Termék védjegyhasználók táborába, de itthon állítanak elő terméket. A kampányt felkarolta az Auchan, a CBA, a METRO és a SPAR is, így a fogyasztók akciós újságokban, óriásplakátokon és az üzletterekben is találkoztak az üzenettel.
Már az első visszajelzések is nagyon kedvezőek voltak, magánszemélyek ezrei és csaknem 100 vállalkozás állította be Facebook-profilján, oldalain a #veddahazait képkeretet. Az áprilisban startoló három hónapos YouTube-kampányunk videóját pedig több mint 1 millióan tekintették meg eddig. Látványos megjelenés volt, amikor a legforgalmasabb fővárosi megállókban, maszkkal fedett plakátokon 20 gyártó buzdított hazai termékek vásárlására. A #veddahazait következő állomása a november–decemberi tévéreklámkampányunk volt. A tévécsatornákon 20 cég hirdetése ment hat héten át, amelyet online és social media aktivitások egészítettek ki.
A #veddahazait akciót folytatjuk 2021-ben is – tette hozzá.
A Magyar Termék védjegyek az elmúlt 15 évben talán még soha nem voltak annyira fontosak, mint idén, hiszen a pandémia felértékelte a hazai termékeket és szolgáltatásokat. Így a gazdasági nehézségek ellenére idén is tovább bővült a védjegyhasználói kör. Védjegyeinket év végére várhatóan 180 cég 4000-nél is több áruja és szolgáltatása használja már.
Egy éve léptünk piacra két új védjeggyel: a kiemelkedő minőségét igazoló Kiváló Termékkel és a környezettudatosságot jelző Zöld védjeggyel. Ezek iránt is élénk érdeklődés mutatkozott 2020-ban. Ezek szerepét jövőre tovább kívánjuk erősíteni – jelentette ki.
A védjegyhasználók között mind több az aktív partner, egyre több nyereményjáték, illetve egyéb akció megszervezésére van igény. A 2019-es eredményeket megduplázó tavaszi és a még jelenleg is tartó őszi „Felfedező” nyereményjátékokat jövőre is folytatjuk. A „Spájzolj és nyerj!” országos közösségi nyereményjátékunk a Trade magazin „Az év legsikeresebb promóciója 2019” versenyén idén aranyérmet nyert. Ezt a játékot úgy folytatjuk 2021-ben, hogy visszahozzuk az alapmechanizmust, és a #veddahazait kezdeményezésre szabjuk, fókuszba helyezve a márkák megjelenítését. Tavaszi és őszi fordulót is rendezünk. A játékosoknak pedig az eddigieknél is vonzóbb nyereményeket kínálunk – fejtegette.
Ahogy a #veddahazait kampányt értékelve is szóltam róla, rendkívül fontosak számunkra az üzletlánci együttműködések. Az év során több mint 20 közösségi aktivitást szerveztünk az ALDI-val, az Auchannal, a CBA-val, a COOP-régiókkal, a Reállal és a SPAR-ral. 2021-ben is erőteljes összefogásra készülünk.
A Magyar Termék influencerei is beszálltak a védjegyhasználó cégek népszerűsítésébe. Ahol lehetett, külön kiemeltük a környezettudatosság szerepét. 2021-ben is folytatjuk ezt a tevékenységet – hangsúlyozta Benedek Eszter ügyvezető. //
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >