A jövő évet is mozgalmasra tervezi a Magyar Termék

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 12. 15. 09:44

Erős „versenyben” a #veddahazait országos mozgalom vált a Magyar Termék Nonprofit Kft. legmeghatározóbb idei tevékenységévé, olyan sikeres aktivitásokat is „megelőzve”, mint például a tavalyi eredményeket megduplázó Felfedező nyereményjáték. Mindkettőt folytatják 2021-ben is – Benedek Eszter ügyvezetőt az idei év értékelésére és a 2021-es kilátások ismertetésére kértük.

Benedek Eszter_MagyarTermék

Benedek Eszter
ügyvezető
Magyar Termék

A 2020-as év tervezésekor még senki sem számolt azzal az akcióval, amely azután végigdübörgött az egész esztendőn: a márciusban meghirdetett #veddahazait kampányunk ugyanis a koronavírus-járványra való gyors és hatékony reagálás volt, és kampányeseményekben bővelkedő mozgalommá fejlődött – mondta el az ügyvezető. – Az akcióba azok a gyártók is bekapcsolódhattak, akik még nem tartoznak a Magyar Termék védjegyhasználók táborába, de itthon állítanak elő terméket. A kampányt felkarolta az Auchan, a CBA, a METRO és a SPAR is, így a fogyasztók akciós újságokban, óriásplakátokon és az üzletterekben is találkoztak az üzenettel.

Már az első visszajelzések is nagyon kedvezőek voltak, magánszemélyek ezrei és csaknem 100 vállalkozás állította be Facebook-profilján, oldalain a #veddahazait képkeretet. Az áprilisban startoló három hónapos YouTube-kampányunk videóját pedig több mint 1 millióan tekintették meg eddig. Látványos megjelenés volt, amikor a legforgalmasabb fővárosi megállókban, maszkkal fedett plakátokon 20 gyártó buzdított hazai termékek vásárlására. A #veddahazait következő állomása a november–decemberi tévéreklámkampányunk volt. A tévécsatornákon 20 cég hirdetése ment hat héten át, amelyet online és social media aktivitások egészítettek ki.

A #veddahazait akciót folytatjuk 2021-ben is – tette hozzá.

A Magyar Termék védjegyek az elmúlt 15 évben talán még soha nem voltak annyira fontosak, mint idén, hiszen a pandémia felértékelte a hazai termékeket és szolgáltatásokat. Így a gazdasági nehézségek ellenére idén is tovább bővült a védjegyhasználói kör. Védjegyeinket év végére várhatóan 180 cég 4000-nél is több áruja és szolgáltatása használja már.

Egy éve léptünk piacra két új védjeggyel: a kiemelkedő minőségét igazoló Kiváló Termékkel és a környezettudatosságot jelző Zöld védjeggyel. Ezek iránt is élénk érdeklődés mutatkozott 2020-ban. Ezek szerepét jövőre tovább kívánjuk erősíteni – jelentette ki.

A jövő évet is mozgalmasra tervezi a Magyar Termék

A védjegyhasználók között mind több az aktív partner, egyre több nyereményjáték, illetve egyéb akció megszervezésére van igény. A 2019-es eredményeket megduplázó tavaszi és a még jelenleg is tartó őszi „Felfedező” nyereményjátékokat jövőre is folytatjuk. A „Spájzolj és nyerj!” országos közösségi nyereményjátékunk a Trade magazin „Az év legsikeresebb promóciója 2019” versenyén idén aranyérmet nyert. Ezt a játékot úgy folytatjuk 2021-ben, hogy visszahozzuk az alapmechanizmust, és a #veddahazait kezdeményezésre szabjuk, fókuszba helyezve a márkák megjelenítését. Tavaszi és őszi fordulót is rendezünk. A játékosoknak pedig az eddigieknél is vonzóbb nyereményeket kínálunk – fejtegette.

Ahogy a #veddahazait kampányt értékelve is szóltam róla, rendkívül fontosak számunkra az üzletlánci együttműködések. Az év során több mint 20 közösségi aktivitást szerveztünk az ALDI-val, az Auchannal, a CBA-val, a COOP-régiókkal, a Reállal és a SPAR-ral. 2021-ben is erőteljes összefogásra készülünk.

A Magyar Termék influencerei is beszálltak a védjegyhasználó cégek népszerűsítésébe. Ahol lehetett, külön kiemeltük a környezettudatosság szerepét. 2021-ben is folytatjuk ezt a tevékenységet – hangsúlyozta Benedek Eszter ügyvezető. //

Kapcsolódó cikkeink