A jövő csomagolóipara már az ajtónkon kopogtat

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2021. 10. 19. 10:34

Vajon folytatódik-e a járvány alatt tapasztalt példátlan növekedés az e-commerce szektorokban? A VPK Packaging szerint az „új normális” időszakban számos megatrend jelent meg, amelyek az e-commerce csomagolási szokásokat és a dobozdizájnokat is érintik.

Számtalan kutatás igazolja, hogy valószínűtlen, hogy az online eladásokban jelentős csökkenés lépne fel, éppen ezért a kartoncsomagolás iránti igény továbbra is rendkívül erős lesz, ami hosszabb átfutási időt és magasabb árakat eredményez.

Az e-commerce dinamikus növekedése a házhozszállítás-szolgáltatások gyors fejlődésének is köszönhető. 2020-ban a kezdeti időszakot leginkább az alapvető élelmiszerek pánikszerű felvásárlása miatti késések jellemezték, ám a szolgáltatók gyorsan felül tudtak kerekedni ezen a helyzeten, és gyorsan javítottak a kiszállítási időn, ami jelentősen hozzájárult az e-commerce növekedéséhez.

Cégünk működését gyorsan hozzáigazítottuk az új helyzethez annak érdekében, hogy támogassuk a fogyasztókat, és rugalmas vásárlói élményt nyújtsunk, miközben a kényelmi faktort is szem előtt tartjuk. Felülvizsgáltuk termékdizájnjainkat, hogy megállapítsuk, megvan-e minden szükséges eszközünk ahhoz, hogy kiszolgáljuk a fogyasztói elvárásokból születő új trendeket, legyen szó biztonságról, egészségvédelemről vagy éppen az e-commerce-ről. Költséghatékonyabbá tettük a szállítást, és finomítottunk értékajánlatunkon is azáltal, hogy a „következő normálishoz” igazítottuk a kiszállítási megoldásainkat.

Azonosítanunk kellett a zökkenőmentes, homogén omnichannel-élmény sikerfaktorait, amelyeket később sokféle stake­holderünk szükségleteire szabtunk. Az e-commerce-csomagolás kapcsán rengeteg különféle tényezőt kell figyelembe venni: optimalizálni a csomagolás dizájnját, ami a márkatulajdonosok, e-retailerek és végfelhasználók számára fontosabb, mint valaha. Ehhez számos követelménynek kell megfelelni.

Az egyik ilyen elvárás a termékek védelme és biztonsága. Az e-commerce-csomagolásnak tökéletes méretűnek kell lennie, biztonságosan lezárva és dedikált módszerekkel tesztelve. Fenntartható csomagolási megoldásaink a teljes értékláncon keresztül garantálják a termékek optimális védelmét a kezeléstől a szállításon át a kiszállításig.

Fontos az ún. frusztrációmentes csomagolás (FFP), amikor egy csomagolás tökéletesen körülöleli a benne lévő terméket. A VPK az Amazon által létrehozott FFP-irányelveket követi, az Amazon Csomagolási és Ellátóhálózatának (APASS) hivatalos tagjaként.

Ugyancsak kritérium a könnyű megemelhetőség és a dobozok egyszerű megtöltése, hiszen ezzel az e-retailerek optimalizálhatják a hatékonyságot és a sebességet.

Az optimalizáció lényege az egész e-commerce ellátási láncon keresztül az, hogy minimalizálni lehessen az ún. üres szállítást. Mi a termékekhez igazítjuk a csomagolást, ezzel elkerüljük a kihasználatlan tér problémáját a csomagokon belül.

Az omnichannel lehetővé teszi az elsődleges és a másodlagos csomagolások összeolvadását, ezáltal a brandek új területen növelhetik nyereségüket. A VPK igyekszik elkerülni a túlcsomagolást azáltal, hogy a másodlagos csomagolást használja elsődlegesként.

Gyorsan növekvő dinamikus és rugalmas cégként komoly befektetéseket eszközöltünk Szalontán. Ez év közepéig nagyjából 3,5 millió eurót invesztáltunk üzemünkbe, ezzel konszolidálva új partnerkapcsolatainkat, ami lehetővé teszi számunkra, hogy megerősítsük helyzetünket a piacon. (x)

Kapcsolódó cikkeink