A jó ár-érték arány nem elég, a bevásárlóközpontokban sem mindegy, milyen az ételudvar
Egy bevásárlóközpontban eltöltött ebéd átlagosan 39 percig tart és 3500 forintba kerül – derül ki a Westend megbízásából végzett kutatásból. A 16 és 70 év közötti budapesti és Pest megyei lakosság mintegy fele legalább 2-3 havonta étkezik bevásárlóközpontokban, és habár többnyire nem valamilyen alkalomból, hanem rutinszerű étkezés céljából választják, a minőség, a jó ár-érték arány, a megfelelő higiénia és a kényelem, sőt már a környezettudatosság is elvárás a bevásárlóközpontok ételudvarai felé.
A 16 és 70 év közötti pesti és Pest megyei lakosok mintegy fele 2-3 havonta, közülük pedig minden negyedik heti rendszerességgel dönt a bevásárlóközpontok ételudvarai mellett. A Marketing Resolution a Westend megbízásából mérte fel a fogyasztók igényeit ezen a területen, az eredmények szerint pedig az ideális ételudvar az, ahol a fogyasztók jó áron jó minőségben tudják megvásárolni a kívánt ételeket, amiket aztán tiszta, higiénikus környezetben fogyaszthatnak el. A kutatásból az is kiderül, hogy az önálló ételudvarok helyett a többség praktikussági okokból szívesebben választja azokat, amelyek bevásárlóközpontokban találhatók. Emellett a kérdezettek egy jelentős hányada – 20 százalékuk – rendszeresen kifejezetten étkezés céljából keres fel üzletközpontokat, ez főként a magasabb jövedelemmel rendelkező, fiatal férfiakra jellemző. A legtöbb ember számára a bevásárlóközpontokban való étkezés rutinszerű tevékenység, nem pedig ünnepi alkalom, és csupán egyharmaduk fogyasztja el egyedül a menüjét, a többiek 2-3 ember társaságában érkeznek. A legforgalmasabb időpontok a kora délutáni órákra tehetők, a hét leglátogatottabb napjai pedig a péntek és a szombat. A fogyasztók átlagosan 39 percet töltenek étkezéssel az ételudvarokban és ez idő alatt fejenként nagyjából 3500 forintot költenek el.
Az adatok jól mutatják, hogy sokak életében a bevásárlóközpontok ételudvarai központi szerepet töltenek be, és napi szinten választják ezeket a helyeket valamely főétkezésükhöz. Éppen ezért nem meglepő eredmény az sem, hogy a megkérdezettek számára kiemelkedően fontos, hogy a helyszín megfelelő komfortérzetet biztosítson, így például ne legyen ételszag, mindig legyen hely leülni, az asztalok kellő távolságra helyezkedjenek el egymástól, a székek pedig kényelmesek legyenek. Az olyan további, komfortérzetet növelő szempontok, mint a zajszegény környezet, a dizájner bútorok vagy a nyitott terasz ellenben nem alapelvárások, ugyanakkor hozzáadott értéket jelentenek. Ez utóbbi egyébként a megkérdezettek 30 százalékának, azon belül is különösen a fiataloknak nagy előny.
A válaszadók 40 százaléka a fenntarthatósági szempontokat is vonzónak találja, ez azonban csak akkor igaz, ha ez a fogyasztónak nem jelent többletköltséget. További 40 százalék mondta azt, hogy nem foglalkoztatja a téma, és csupán 15 százalék nyilatkozott úgy, hogy feltétel nélkül támogatja ezeket a törekvéseket. Meglepő módon a legkevésbé érdekes szempontok közé tartozott a családbarát környezet és a mobilkészülékek töltési lehetősége.
“A kiváló elhelyezkedésnek és a széles választéknak köszönhetően a Westendben található Magyaroroszág legnagyobb forgalmú ételudvara. Ezt a kutatási eredmények is alátámasztották, hiszen a számok azt mutatják, hogy a központi régióban élő, bevásárlóközpontban étkező lakosság 83 százaléka evett már nálunk, 43 százalék rendszeresen fogyaszt itt, és 17 százalék azoknak az aránya, akik a leggyakrabban minket választanak. A felméréssel emellett azt szerettük volna megvizsgálni, mik azok a szolgáltatási elemek, környezeti tényezők és értékek, amelyek befolyásolják a látogatók döntését, amikor az étkezési hely kiválasztásáról van szó. A Westend ételudvarának felújítása már javában folyik, az új tervek elkészítésénél természetesen figyelembe vettük a felmerült igényeket. A július végén átadásra kerülő food courton így nagy hangsúlyt kap a megfelelő térkialakítás, a komfortos és természetes anyagokból készült bútorzat, valamint egyéb kényelmi funkciók, mint például a digitális rendelőfelületek bővítése.”
– mondta el Gyertyánfy Miklós, a Westendet tulajdonló és üzemeltető Gránit Pólus csoport működési vezérigazgató-helyettese.
A Westend a felújítás tervezése során kiemelt figyelmet fordított arra, hogy az átalakulást követően a terület messzemenőkig betöltse a közösségi tér funkciót, illetve tükrözze az üzemeltető következetes fenntarthatósági stratégiáját és elkötelezettségét az innovatív megoldások iránt. A munkálatok júliusban érnek véget, a nagy forgalmú gasztro tér éttermei azonban ez idő alatt is zavartalanul működnek.
Kapcsolódó cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Fenntartható mobilitás a Westendben: úttörő mikromobilitási fejlesztések
A Westend bevásárlóközpont új, „Westend – összekapcsolva a várossal” nevű…
Tovább olvasom >Új vezetők támogatják a Westend látogatói és bérlői üzletágát
Budapest egyik legikonikusabb ingatlan komplexumához új vezetők érkeztek. Karácsonyi András…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >