A jó ár-érték arány nem elég, a bevásárlóközpontokban sem mindegy, milyen az ételudvar

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 06. 29. 11:22

Egy bevásárlóközpontban eltöltött ebéd átlagosan 39 percig tart és 3500 forintba kerül – derül ki a Westend megbízásából végzett kutatásból. A 16 és 70 év közötti budapesti és Pest megyei lakosság mintegy fele legalább 2-3 havonta étkezik bevásárlóközpontokban, és habár többnyire nem valamilyen alkalomból, hanem rutinszerű étkezés céljából választják, a minőség, a jó ár-érték arány, a megfelelő higiénia és a kényelem, sőt már a környezettudatosság is elvárás a bevásárlóközpontok ételudvarai felé. 

A 16 és 70 év közötti pesti és Pest megyei lakosok mintegy fele 2-3 havonta, közülük pedig minden negyedik heti rendszerességgel dönt a bevásárlóközpontok ételudvarai mellett. A Marketing Resolution a Westend megbízásából mérte fel a fogyasztók igényeit ezen a területen, az eredmények szerint pedig az ideális ételudvar az, ahol a fogyasztók jó áron jó minőségben tudják megvásárolni a kívánt ételeket, amiket aztán tiszta, higiénikus környezetben fogyaszthatnak el. A kutatásból az is kiderül, hogy az önálló ételudvarok helyett a többség praktikussági okokból szívesebben választja azokat, amelyek bevásárlóközpontokban találhatók. Emellett a kérdezettek egy jelentős hányada – 20 százalékuk – rendszeresen kifejezetten étkezés céljából keres fel üzletközpontokat, ez főként a magasabb jövedelemmel rendelkező, fiatal férfiakra jellemző. A legtöbb ember számára a bevásárlóközpontokban való étkezés rutinszerű tevékenység, nem pedig ünnepi alkalom, és csupán egyharmaduk fogyasztja el egyedül a menüjét, a többiek 2-3 ember társaságában érkeznek. A legforgalmasabb időpontok a kora délutáni órákra tehetők, a hét leglátogatottabb napjai pedig a péntek és a szombat. A fogyasztók átlagosan 39 percet töltenek étkezéssel az ételudvarokban és ez idő alatt fejenként nagyjából 3500 forintot költenek el. 

Az adatok jól mutatják, hogy sokak életében a bevásárlóközpontok ételudvarai központi szerepet töltenek be, és napi szinten választják ezeket a helyeket valamely főétkezésükhöz. Éppen ezért nem meglepő eredmény az sem, hogy a megkérdezettek számára kiemelkedően fontos, hogy a helyszín megfelelő komfortérzetet biztosítson, így például ne legyen ételszag, mindig legyen hely leülni, az asztalok kellő távolságra helyezkedjenek el egymástól, a székek pedig kényelmesek legyenek. Az olyan további, komfortérzetet növelő szempontok, mint a zajszegény környezet, a dizájner bútorok vagy a nyitott terasz ellenben nem alapelvárások, ugyanakkor hozzáadott értéket jelentenek. Ez utóbbi egyébként a megkérdezettek 30 százalékának, azon belül is különösen a fiataloknak nagy előny. 

A válaszadók 40 százaléka a fenntarthatósági szempontokat is vonzónak találja, ez azonban csak akkor igaz, ha ez a fogyasztónak nem jelent többletköltséget. További 40 százalék mondta azt, hogy nem foglalkoztatja a téma, és csupán 15 százalék nyilatkozott úgy, hogy feltétel nélkül támogatja ezeket a törekvéseket. Meglepő módon a legkevésbé érdekes szempontok közé tartozott a családbarát környezet és a mobilkészülékek töltési lehetősége. 

“A kiváló elhelyezkedésnek és a széles választéknak köszönhetően a Westendben található Magyaroroszág legnagyobb forgalmú ételudvara. Ezt a kutatási eredmények is alátámasztották, hiszen a számok azt mutatják, hogy a központi régióban élő, bevásárlóközpontban étkező lakosság 83 százaléka evett már nálunk, 43 százalék rendszeresen fogyaszt itt, és 17 százalék azoknak az aránya, akik a leggyakrabban minket választanak. A felméréssel emellett azt szerettük volna megvizsgálni, mik azok a szolgáltatási elemek, környezeti tényezők és értékek, amelyek befolyásolják a látogatók döntését, amikor az étkezési hely kiválasztásáról van szó. A Westend ételudvarának felújítása már javában folyik, az új tervek elkészítésénél természetesen figyelembe vettük a felmerült igényeket. A július végén átadásra kerülő food courton így nagy hangsúlyt kap a megfelelő térkialakítás, a komfortos és természetes anyagokból készült bútorzat, valamint egyéb kényelmi funkciók, mint például a digitális rendelőfelületek bővítése.”

mondta el Gyertyánfy Miklós, a Westendet tulajdonló és üzemeltető Gránit Pólus csoport működési vezérigazgató-helyettese.

A Westend a felújítás tervezése során kiemelt figyelmet fordított arra, hogy az átalakulást követően a terület messzemenőkig betöltse a közösségi tér funkciót, illetve tükrözze az üzemeltető következetes fenntarthatósági stratégiáját és elkötelezettségét az innovatív megoldások iránt. A munkálatok júliusban érnek véget, a nagy forgalmú gasztro tér éttermei azonban ez idő alatt is zavartalanul működnek.

 

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink