A húsevésen nem spórolnak a magyarok
A rezsin hajlandóak spórolni az emberek, a húson azonban csak kevesek – derül ki az ELTE PPK Ember–Környezet Tranzakció Intézete által végzett, reprezentatív felméréséből. A kutatás szerint a magyar társadalom szinte egésze (94,8 százalék) szeretné környezettudatosabbá tenni az életét a következő egy évben.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/01/meat-g8d7cfb75e_1280.jpg)
20,3 százaléka a kevesebb állati eredetű táplálék mellett tette le a voksát
Elsősorban a következő területeken szeretnék környezetbarátabbá tenni az életüket a magyarok:
- a válaszadók 67,4 százaléka az energiatakarékosság (kevesebb áram, gáz, víz használata),
- 61,2 százaléka a kevesebb hulladéktermelés,
- 54 százaléka a dolgok megjavítása,
- 42,9 százaléka vásárláskor környezetbarát termékek preferálása,
- 31,7 százaléka a környezetbarátabb közlekedés,
- 21,3 százaléka a környezetbarátabb ruházkodás,
- 20,3 százaléka a kevesebb állati eredetű táplálék mellett tette le a voksát,
- 5,2 százaléknak pedig semmilyen szándéka nincs az életmódját megváltoztatni.
Leginkább a közép-magyarországi válaszadók tervezték csökkenteni az energiafogyasztásukat, legkevésbé pedig az észak-magyarországi válaszadók mutattak tendenciát erre – olvassuk az Indexen.
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >