A húsevésen nem spórolnak a magyarok
A rezsin hajlandóak spórolni az emberek, a húson azonban csak kevesek – derül ki az ELTE PPK Ember–Környezet Tranzakció Intézete által végzett, reprezentatív felméréséből. A kutatás szerint a magyar társadalom szinte egésze (94,8 százalék) szeretné környezettudatosabbá tenni az életét a következő egy évben.

20,3 százaléka a kevesebb állati eredetű táplálék mellett tette le a voksát
Elsősorban a következő területeken szeretnék környezetbarátabbá tenni az életüket a magyarok:
- a válaszadók 67,4 százaléka az energiatakarékosság (kevesebb áram, gáz, víz használata),
- 61,2 százaléka a kevesebb hulladéktermelés,
- 54 százaléka a dolgok megjavítása,
- 42,9 százaléka vásárláskor környezetbarát termékek preferálása,
- 31,7 százaléka a környezetbarátabb közlekedés,
- 21,3 százaléka a környezetbarátabb ruházkodás,
- 20,3 százaléka a kevesebb állati eredetű táplálék mellett tette le a voksát,
- 5,2 százaléknak pedig semmilyen szándéka nincs az életmódját megváltoztatni.
Leginkább a közép-magyarországi válaszadók tervezték csökkenteni az energiafogyasztásukat, legkevésbé pedig az észak-magyarországi válaszadók mutattak tendenciát erre – olvassuk az Indexen.
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Egyre igényesebbek a magyar vásárlók hús fronton
A vásárlói tudatosság erősödésével egyre nagyobb az igény a minőségi…
Tovább olvasom >Bizonytalan jövőkép a húsiparban – drágulás, csökkenő fogyasztás és új kihívások
A húsipar szereplői nehéz időszakon vannak túl, és a kilátások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >