Íme, a fenntartható kozmetikai márkák
A Blueland újabb műanyagmentes ajánlatot mutat be, a Lush szén-dioxid-pozitív csomagolást fejlesztett ki, míg a Maiiro műanyagtudatos kampányt indított – írja a Sustainable Brands nyomán az origo.
Kép: origo, shutterstock
A Blueland vállalkozás célja, hogy a háztartási árukat innovatív tényezőkkel – mint például a környezettudatos csomagolás – gondolja újra. A cég idén áprilisban dobta piacra a Clean Up Kit csomagját, ami egy tabletta alapú fürdőszobai tisztítószercsomag, vagyis mellőzték az egyszer használatos műanyag csomagolást, és helyette üvegpalackban lehet megvásárolni a terméket.
Ráadásul nemrég olyan habszappant dobtak a piacra, ami pont ezekkel az üvegekkel kompatibilis, így a Clean Up Kit csomagolása számos területen ismét felhasználható.
Továbbá a Blueland termékei parabénmentesek, nem használnak hozzájuk vegyszereket, biológiailag lebomló és a kifejlesztés során állatokon sem végeztek kísérleteket.
Az újonnan elindított, fenntartható kozmetikai márka, a Maiiro a szépségipar figyelmét kívánja felhívni a túlzott műanyag-csomagolás használatával. A cég úgy véli, sok kozmetikai márka jelentősen hozzájárul a világ műanyagproblémájához. Számos cég ugyan nemes célokat tűz ki a környezetvédelem és az újrahasznosítás jegyében, azonban azok hatását nem követik nyomon és nem hoznak valódi változást.
A Pack of Lies kampány célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a kozmetikai ipar hulladékmennyiségére,
és hogy mennyire fontos olyan termékek előállítása és használata, amelyek környezetkímélő és biológiailag lebomló anyagból készült. A kampány során segítenek a vásárlóknak azonosítani a zöld márkákat, és tippeket adnak, hogy minél kevesebb műanyagot használjanak a háztartások.
A Lush pedig nemrég kifejlesztette a világ első szén-dioxid-pozitív csomagolását.
A brit cég híres arról, hogy alig használ csomagolóanyagokat, és ha mégis, azok újrahasznosított kendők vagy flakonok, amiket a vásárlók az üzletekben le is adhatnak.
A vállalat egy blogbejegyzésben tette közzé, hogy a parafa egy rendkívül figyelemre méltó anyag: antibakteriális, tűzálló, vízálló, rugalmas, erős, könnyen kezelhető és élettartalma végén még komposztálható is.
A cég számítása szerint egy parafaedény előállításához egy kilogramm szén-dioxid vonódik ki a légkörből, míg egy alumínium edény létrehozásánál 9 kilogramm szén-dioxid keletkezik.
Nick Gumery, a cég beszerzője elmondta a Telegraph-nak, hogy a parafa lehet a válasz a műanyag-csomagolás felszámolására. A cég az első félévben félmillió parafa edényt tervez előállítani, a szükséges parafát pedig újratelepített erdőkből vásárolja fel. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Magazin: Amikor Mohamed megy a hegyhez… – brandépítés a fesztiválokon
Szabadban, együtt igazán finomakat enni és inni… Karanténban meggyötört szívünk…
Tovább olvasom >Coty: többmilliós veszteséget hozott a kozmetikai termékek iránti kereslet visszaesése
A Coty Inc. bőrápolási üzletágának fejlesztésével tervezi ellensúlyozni a járvány…
Tovább olvasom >Műanyagmentes gasztrofesztivál a Duna-parton
Az augusztus 19-23-i hosszúhétvégén műanyagmentes fesztivált rendeznek a Duna-parton. Ma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hosszabb nyitvatartással és számos intézkedéssel segíti az ALDI a biztonságos bevásárlást
Az ALDI Magyarország többek között az üzletek bejáratánál kihelyezett kézfertőtlenítőkkel,…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a műszaki cikkek online forgalma, amíg a szaküzletek zárva tartottak
Közel háromszor annyi online rendelés érkezett az Euronics műszaki áruházlánc…
Tovább olvasom >A K&H bevezeti Magyarországon a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást
Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a…
Tovább olvasom >