A horvát tengerparton is bemutatkoztak a Kárpát-medence borai
Nagyszámú látogatót vonzott az Agrárminisztérium által támogatott és koordinált Kincses Pince elnevezésű rendezvénysorozat 2023-as kiadása a horvátországi Crikvenicában. Az Adriai-tenger partján fekvő népszerű üdülőváros vendégei két napon át ismerkedhettek a Kárpát-medence magyar borászai által készített kiváló borokkal.
A nyitóünnepségen jelen volt és köszöntőt mondott dr. Ökrös Oszkár nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár, aki az Agrárminisztérium képviseletében méltatta a rendezvényt, mely a Schams Ferenc Terv keretében valósult meg. A kezdeményezés a Kárpát-medence magyar borászati kultúrájának fejlesztését, esetenként újraélesztését szolgálja, a magyar kormány ebben a formában is támogatja a történelmi magyar borvidékek fejlődését, a határon túli magyar borász társadalom szülőföldön való boldogulását. „Célunk idén is egy kimagasló színvonalú, a Kárpát-medencét lefedő borászati szakmai találkozó és fesztivál létrehozása volt, ahol a jelenlévő magyar borászok megismertethetik boraikat egymással és az itt megforduló nemzetközi közönséggel, ezzel is öregbítve a magyar borkultúra és az egységes Kárpát-medence hírnevét- fogalmazott beszédében a helyettes államtitkár. A Kincses Pince megnyitóján Majdak Tugomir, a Horvát Mezőgazdasági Minisztérium államtitkára, Rukavina Damir, Crikvenica polgármestere, Biondić Marijana, Crikvenica Város Turisztikai Egyesületének igazgatója, valamint az Agrárminisztérium horvátországi partnerszervezetének, a HMDK Gazdakörének elnöke, egyben a helyi szervező Szabó Attila köszöntötte a 19 kiállító borászat, illetve borászati szövetség képviselőit, akik hat ország magyarlakta vidékeiről, valamint az anyaországból érkeztek a fesztiválra.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >