A higiéniában is fő szemponttá vált a fenntarthatóság
Az Essity a világ egyik vezető, higiéniai és egészségügyi termékeket gyártó nemzetközi vállalata. Egyik legnépszerűbb márkája a Tork, amely idén 11. alkalommal nyerte el a rangos Business Superbrands díjat. A Magyarországon 1992 óta jelen lévő vállalat egyik úttörője és aktív építője volt a hazai higiéniai kultúra 30 éves hazai történetének.
Az 1990-es évek elején még többnyire csak egy textiltörölköző és egy kis darab szappan volt kihelyezve a nyilvános mosdókban. A Tork az elmúlt 30 évben azon dolgozott, hogy ez megváltozzon, és növelje a higiéniai tudatosságot elsősorban az üzleti, vendéglátóipari és ipari szegmensekben, amelyek a márka elsődleges piacait jelentik. A márka termékeivel nap mint nap találkozhatunk éttermek, szállodák, bevásárlóközpontok mosdóiban ugyanúgy, mint irodai közegben vagy éppen ipari létesítmények, gyárak csarnokaiban. A márka portfóliójában megtalálhatók többek között higiéniai adagolók, papírkéztörlők, toalettpapírok, szappanok és más kézhigiéniai megoldások, szalvéták, konyhai és ipari törlő- és tisztítópapírok.
„Visszanézve az elmúlt 30 évre talán elmondhatjuk, hogy úttörő szerepet játszottunk a higiéniai kultúra kialakításában Magyarországon. Büszkék vagyunk rá, hogy hozzájárulhattunk ennek a fontos szegmensnek a fenntartható fejlődéséhez. A Tork márka hazai sikere partnereink, disztribútori hálózatunk erejének köszönhető, emellett a kulcs a termékeink folyamatos innovációja és minősége”
– fogalmazott Nagy Géza, az Essity Hungary Professional Hygiene divíziójának kereskedelmi igazgatója. A szakember szerint a vállalat és a Tork magas márkaismertsége annak is köszönhető Magyarországon, hogy új víziót hoztak a piacra, amely előtérbe helyezte a személyes, a munkahelyi és a kézhigiénia jelentőségét.
Ma már a különböző szegmensek speciális igényeire kifejlesztett megoldásaik között is vannak fenntartható forrásból származó és környezetbarát módon gyártott termékek. Kínálnak olyan adatvezérelt megoldásokat is, amelyek a tisztítás hatékonyságát optimalizálják azáltal, hogy információt nyújtanak többek között a papírkéztörlő utántöltések gyakoriságáról és a látogatók számáról.
„Megoldásokban, rendszerekben és szolgáltatásokban gondolkodunk, nem csupán termékekben, a fenntarthatóság pedig kulcsszerepet játszik mindebben”
– tette hozzá a szakember. Nagy Géza szerint a fogyasztók elvárásai sokat változtak az elmúlt három évtizedben, a hatékonyság és fenntarthatóság kulcskérdéssé vált. A vállalat ilyen szempontból jó helyzetben volt, mert a fenntarthatóság már 30 évvel ezelőtt is üzletfilozófiájuk része volt. Számos olyan innovációt vezettek be, amelyek meghatározták a higiéniai termékek piacát.
Kisebb sor a mosdóban, 99%-ban lebomló törlőkendő és természetes összetevők
Fontos állomás volt, amikor a cég bevezette PeakServe folyamatos adagolású kéztörlőpapír-rendszert. Ezt a megoldást nagy forgalmú mosdóhelyiségekben ajánlott elhelyezni, mert nemcsak az utántöltésük, de az adagolás is gyors, így a felhasználókat gyorsabban szolgálják ki. A márka másik fontos innovációja a 99%-ban megújuló növényi eredetű rostokból készült, bioalapú ipari tisztítókendő is, amely 2 kategóriában – a fenntartható termékek és az összesített kategóriában is – elnyerte a rangos Interclean Amsterdam innovációs díjat.
A cég egyedülálló szolgáltatása a Tork PaperCircle. Ez a körforgásos rendszer azt jelenti, hogy összegyűjtik és újra feldolgozzák a közösségi mosdókban, irodaházakban használt papír kéztörlőket, amelyekből új papírzsebkendőket készítenek, a hulladékot pedig erőforrássá alakítják. Ugyancsak fontos lépés a márka történetében az új, fenntartható folyékony szappan, amely 99 százalékban természetes összetevőkből áll.
„A fenntarthatóság nem csupán a termékeinkben, de minden munkafolyamatban jelen van. A Tork csomagolások 90 százaléka már napjainkban is megújuló forrásokból származik, és azt a célt tűztük ki, hogy 2025-re műanyag csomagolásaink 100 százaléka újrahasznosítható legyen, és 30 százalékban újrafelhasznált műanyagból készüljön”
– emelte ki Nagy Géza.
(X)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >