A HelloPay borravalós gyakorlata rendben van a GVH szerint
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte a vizsgálatot a HelloPay fizetőterminálok üzemeltetőjével szemben. Az eredeti vizsgálatot 2022 novemberében indították, mert feltételezték, hogy a HelloPay olyan tisztességtelen gyakorlatot folytatott, amely nyomást gyakorolt a fogyasztókra a borravaló összegének kiválasztásában.
A GVH korábban már kétszer is büntette a HelloPay-t hasonló ügyekben, és változtatásokra kényszerítette a cég borravaló-választási gyakorlatát. Az újabb vizsgálat során azonban a GVH nem talált elegendő bizonyítékot a jogsértésre, mivel a HelloPay módosította a gyakorlatát, és most már a fogyasztók szabadon választhatják meg a borravaló mértékét.
Ez a változás az ügyfelek számára több szabadságot biztosít a borravaló összegének kiválasztásában, és a GVH úgy véli, hogy nincs további szükség vizsgálatra a kérdésben.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >A Magyar Vendéglátók Ipartastülete üdvözli az NGM felszolgálási díjjal kapcsolatos döntését
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) üdvözli az NGM felszolgálási díjjal…
Tovább olvasom >Összehangolt európai fellépés a Temu-val szemben
Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >