A Heinz 10,9%-os profitveszteséget könyvelhet az inflációs nyomás számlájára

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 07. 27. 11:45

A Kraft Heinz Company közzétette második negyedéves eredményét, amely „erős árrealizációt és rugalmas keresletet” mutat a 10,9%-os EBITDA csökkenés ellenére.

Az FMCG társaság bruttó nyereségének 13,4%-os csökkenéséről számolt be a június 25-ével végződő évben az előző évhez képest. Organikus nettó árbevétele azonban 10,1%-kal nőtt 2021-hez képest. Az árak szintén 12,4%-kal emelkedtek, ami elsősorban a növekvő inputköltségek mérséklését célzó áremeléseknek volt köszönhető.
A nettó bevételkiesés 1136,4%-kal, 265 millió dollárra nőtt az egy évvel ezelőttihez képest a tárgyévi időszakban alacsonyabb adókiadások miatt.

A társaság EBITDA-ja szintén 10,9%-kal, 1,5 milliárd dollárra csökkent teljesítménypontokkal és a valuta kedvezőtlen, 1,1%-os hatásával.

Az EBITDA csökkenését a magasabb árképzés és a hatékonyságnövekedés eredményeként emlegetik, amelyet ellensúlyoztak a magasabb nyersanyagköltségek a tejtermékek, a csomagolóanyagok, a szójabab és a növényi olajok, valamint a hús esetében.

A beszerzési, logisztikai és gyártási folyamatok inflációs nyomása miatt az ellátási lánc költségeit is mint tényezőt határozták meg.

„Újabb erős negyedéves eredményt értünk el, mivel továbbra is sikeresen kezeljük a rövid távú ellenszeleket, amit hosszú távú stratégiánk további előrelépései tesznek lehetővé” – mondta a Kraft Heinz elnök-vezérigazgatója, Miguel Patricio. „Bár a környezet változékony marad, jobban tudjuk előre látni a dinamikus körülményeket, alkalmazkodni ehhez a folyamatosan változó környezethez, és bizonyítani tudjuk rugalmasságunkat az új kihívásokkal szemben.”

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink