A Heinz 10,9%-os profitveszteséget könyvelhet az inflációs nyomás számlájára
A Kraft Heinz Company közzétette második negyedéves eredményét, amely „erős árrealizációt és rugalmas keresletet” mutat a 10,9%-os EBITDA csökkenés ellenére.
Az FMCG társaság bruttó nyereségének 13,4%-os csökkenéséről számolt be a június 25-ével végződő évben az előző évhez képest. Organikus nettó árbevétele azonban 10,1%-kal nőtt 2021-hez képest. Az árak szintén 12,4%-kal emelkedtek, ami elsősorban a növekvő inputköltségek mérséklését célzó áremeléseknek volt köszönhető.
A nettó bevételkiesés 1136,4%-kal, 265 millió dollárra nőtt az egy évvel ezelőttihez képest a tárgyévi időszakban alacsonyabb adókiadások miatt.
A társaság EBITDA-ja szintén 10,9%-kal, 1,5 milliárd dollárra csökkent teljesítménypontokkal és a valuta kedvezőtlen, 1,1%-os hatásával.
Az EBITDA csökkenését a magasabb árképzés és a hatékonyságnövekedés eredményeként emlegetik, amelyet ellensúlyoztak a magasabb nyersanyagköltségek a tejtermékek, a csomagolóanyagok, a szójabab és a növényi olajok, valamint a hús esetében.
A beszerzési, logisztikai és gyártási folyamatok inflációs nyomása miatt az ellátási lánc költségeit is mint tényezőt határozták meg.
„Újabb erős negyedéves eredményt értünk el, mivel továbbra is sikeresen kezeljük a rövid távú ellenszeleket, amit hosszú távú stratégiánk további előrelépései tesznek lehetővé” – mondta a Kraft Heinz elnök-vezérigazgatója, Miguel Patricio. „Bár a környezet változékony marad, jobban tudjuk előre látni a dinamikus körülményeket, alkalmazkodni ehhez a folyamatosan változó környezethez, és bizonyítani tudjuk rugalmasságunkat az új kihívásokkal szemben.”
Kapcsolódó cikkeink
A világ legjobb FMCG-reklámjai
A nézők elfogadják, hogy reklámot kapnak, cserébe elvárják, hogy az…
Tovább olvasom >A Kraft Heinz korábbi vezetője lett a JDE Peet új vezérigazgatója
A holland tea- és kávégyártó JDE Peet’s a Kraft Heinz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >