A Heinz 10,9%-os profitveszteséget könyvelhet az inflációs nyomás számlájára
A Kraft Heinz Company közzétette második negyedéves eredményét, amely „erős árrealizációt és rugalmas keresletet” mutat a 10,9%-os EBITDA csökkenés ellenére.
Az FMCG társaság bruttó nyereségének 13,4%-os csökkenéséről számolt be a június 25-ével végződő évben az előző évhez képest. Organikus nettó árbevétele azonban 10,1%-kal nőtt 2021-hez képest. Az árak szintén 12,4%-kal emelkedtek, ami elsősorban a növekvő inputköltségek mérséklését célzó áremeléseknek volt köszönhető.
A nettó bevételkiesés 1136,4%-kal, 265 millió dollárra nőtt az egy évvel ezelőttihez képest a tárgyévi időszakban alacsonyabb adókiadások miatt.
A társaság EBITDA-ja szintén 10,9%-kal, 1,5 milliárd dollárra csökkent teljesítménypontokkal és a valuta kedvezőtlen, 1,1%-os hatásával.
Az EBITDA csökkenését a magasabb árképzés és a hatékonyságnövekedés eredményeként emlegetik, amelyet ellensúlyoztak a magasabb nyersanyagköltségek a tejtermékek, a csomagolóanyagok, a szójabab és a növényi olajok, valamint a hús esetében.
A beszerzési, logisztikai és gyártási folyamatok inflációs nyomása miatt az ellátási lánc költségeit is mint tényezőt határozták meg.
„Újabb erős negyedéves eredményt értünk el, mivel továbbra is sikeresen kezeljük a rövid távú ellenszeleket, amit hosszú távú stratégiánk további előrelépései tesznek lehetővé” – mondta a Kraft Heinz elnök-vezérigazgatója, Miguel Patricio. „Bár a környezet változékony marad, jobban tudjuk előre látni a dinamikus körülményeket, alkalmazkodni ehhez a folyamatosan változó környezethez, és bizonyítani tudjuk rugalmasságunkat az új kihívásokkal szemben.”
Kapcsolódó cikkeink
Lassuló növekedés a Hell Energy-nél, de stabil export és erősödő EBITDA
A Hell Energy Magyarország Kft. a legutóbbi pénzügyi évben, 2023-ban…
Tovább olvasom >Élelmiszer ihlette hajszínezőt készített a Kraft Heinz
Velveeta Gold néven dobta piacra a Kraft Heinz első hajfestékét,…
Tovább olvasom >Oscar Mayer hotdogokkal és kolbászokkal lép be a Kraft Heinz a növényi alapú húsok piacára
Az élelmiszeripari óriás és partnere, a NotCo azt reméli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >