A háztartások mindössze felének van 2 hónapra tartaléka egy felmérés szerint
A magyar munkavállalók mindössze felének van 2 hónapra elegendő tartaléka, míg a mostanában munka nélkül maradtak átlagosan 3 hónapra tartalékoltak be – derül ki a BNP Paribas Cardif és a Medián kedden közölt felméréséből.
Az anyagi tartalékok jelentőségét azért emelték ki, mert a munkavállalók csaknem harmadát érintette a járványhoz kapcsolódó valamilyen típusú jövedelemcsökkenés. A visszajelzések szerint 10 százalék vesztette el a munkáját, 8 százalék csak részmunkaidőben dolgozhat, 11 százalék több feladatot kénytelen végezni a leépítések miatt, és a legkedvezőbb helyzetűek is legfeljebb 5 hónapot vészelnének át bevétel nélkül – írták. Mindezek következtében felértékelődik a külső segítség igénybevételének lehetősége. Erre a nehezebben átvészelhető időszakokban az emberek 57 százaléka számíthat, elsősorban a családjától. Hitelfedezeti, vagy jövedelembiztosítása 17 százaléknak van. A tavalyi májushoz képest az ideiben munkanélküliség miatt megduplázódott a kárbejelentések száma, a harmadik negyedévben pedig akár a négyszeresére is nőhet – mondta a közlemény szerint Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif magyarországi vezérigazgatója. A BNP Paribas Cardif biztosító a Mediánnal közösen 2014 óta készíti el a munkaerőpiaci felmérést 1200 fő személyes megkérdezésével. A minta életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálja a felnőtt magyar népességet – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint
Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók…
Tovább olvasom >Élelmiszervásárláskor a baby boomerekhez hasonlóan viselkednek a Z-generációs brit fogyasztók
A Z-generációs fogyasztók mintegy 59%-a élelmiszervásárláskor az in-store vásárlást részesíti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >