A hazai tejipar nagyon szenved a limitált áraktól
Forrong a tejipar, a brutális tavalyi áremelkedés után az elmúlt hónapokban már elindult és hamarosan begyorsulhat az áresés. Aki ebben nem vesz részt, az kiszorulhat a magyar piacról, mert a láncoknak annyi veszteségük van az ársapka miatt, hogy mindent megragadnak, ahol beszerzési árat lehet csökkenteni – derül ki a Telex.
Azzal pedig, hogy a kormány szétverte a piaci alapú működést, a láncok arra kényszerülnek, hogy még a 2,8-as tejre is yellow label (saját márkás) megállapodásokat keressenek külföldi gyártókkal. Ha egy lengyel vagy német sajtgyártó diszkontáron kiseperné a raktárait, akkor ma már a magyar boltok örömmel segítenek neki, csak legalább egy kis ideig alacsonyabb áron, nagyobb nyereséggel értékesíthessenek.
Eközben – ettől amúgy vélhetően teljesen függetlenül – kisebb konszolidációs lépés előtt is áll a magyar tejpiac. Egy nem túl nagy, de a piacon jól ismert szereplőről, a Cserpes Sajtműhelyről derült ki, hogy eladó.
A tejipar nagyon szeretne végre egy ársapkamentes világot, de egyelőre azt is tudja, hogy erre még várni kell. Azt viszont nem szeretné elfogadni, hogy ebben az időszakban sérülnek a hosszú távú kapcsolatai. A tejipar szereplőivel beszélgetve azt tapasztaltuk, hogy az ágazatban ugyan téma Cserpes István kiszállása a Cserpes Sajtműhelyből, ugyanakkor a „nagyok” azt is mondták, inkább egy kisebb sajtcég portfóliójában mutatna jól a „házias”, „kézműves” imázzsal hódító kapuvári társaság szortimentje.
A teljes tejkörkép itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >Új helyszínen várja az érdeklődőket a Nébih Farm
Decembertől megnyitotta kapuját a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) megújult Nébih Farm,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Felvásárolja a L’Oréal a koreai Dr.G bőrápolási márkát
Megállapodást írt alá a L’Oréal Groupe a Gowoonsesang Cosmetics Co.,…
Tovább olvasom >Csaknem 50 ezer darab csokoládét, játékot és írószert gyűjtött a Mátrix Közhasznú Alapítvány
Csaknem 50 ezer darab csokoládét, játékot és írószert gyűjtött a…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024. évi: 11 ezerrel kevesebb cég: a 2024-es cégtrendek számokban
A működő társas vállalkozások száma 11 ezerrel csökkent 2024 végére.…
Tovább olvasom >