A hazai tejipar nagyon szenved a limitált áraktól
Forrong a tejipar, a brutális tavalyi áremelkedés után az elmúlt hónapokban már elindult és hamarosan begyorsulhat az áresés. Aki ebben nem vesz részt, az kiszorulhat a magyar piacról, mert a láncoknak annyi veszteségük van az ársapka miatt, hogy mindent megragadnak, ahol beszerzési árat lehet csökkenteni – derül ki a Telex.

A tejipar nagyon szeretne végre egy ársapkamentes világot
Azzal pedig, hogy a kormány szétverte a piaci alapú működést, a láncok arra kényszerülnek, hogy még a 2,8-as tejre is yellow label (saját márkás) megállapodásokat keressenek külföldi gyártókkal. Ha egy lengyel vagy német sajtgyártó diszkontáron kiseperné a raktárait, akkor ma már a magyar boltok örömmel segítenek neki, csak legalább egy kis ideig alacsonyabb áron, nagyobb nyereséggel értékesíthessenek.
Eközben – ettől amúgy vélhetően teljesen függetlenül – kisebb konszolidációs lépés előtt is áll a magyar tejpiac. Egy nem túl nagy, de a piacon jól ismert szereplőről, a Cserpes Sajtműhelyről derült ki, hogy eladó.
A tejipar nagyon szeretne végre egy ársapkamentes világot, de egyelőre azt is tudja, hogy erre még várni kell. Azt viszont nem szeretné elfogadni, hogy ebben az időszakban sérülnek a hosszú távú kapcsolatai. A tejipar szereplőivel beszélgetve azt tapasztaltuk, hogy az ágazatban ugyan téma Cserpes István kiszállása a Cserpes Sajtműhelyből, ugyanakkor a „nagyok” azt is mondták, inkább egy kisebb sajtcég portfóliójában mutatna jól a „házias”, „kézműves” imázzsal hódító kapuvári társaság szortimentje.
A teljes tejkörkép itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >A Tej Terméktanács már 20 éve edukálja a gyerekeket
A Tej Terméktanács több mint 20 éve végez országos szintű,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >