A hagyma frontján igencsak felforrósodott a hangulat
Nemcsak a földeken, de a hagymapiacon is meglehetősen meleg a helyzet. – Az elmúlt hetekben ésszerű egyensúly volt a kereslet és a kínálat között. Most, hogy Szenegál belépett a piacra, és nálunk egyelőre még nem lehet szüretelni a hagymát, a piac a szűkösség jeleit mutatja. – mondja William Nannes, a holland Warmenhuizen JP Beemsterboer Food Traders felvásárlója.

Nemzetközi szinten gondot jelenthet a holland hagyma ára. (Fotó: Pixabay)
A hagyma konténerenkénti ára mára 31-32 cent körülire emelkedett. Hogy ezt fenn tudjuk-e tartani, nem tudom, ez a hőmérséklettől és a csapadéktól is függ. Ha a jövő héten tudunk szüretelni, és a vetőhagymát is betakarítjuk, akkor az utánpótlás sokkal jobb lesz – mondja William, aki szerint a szezonnal kapcsolatban nem lehet semmit előre megjósolni. – A termelők gyorsan rámutatnak arra, hogy kevesebb a holland hagyma, hogy az export az elmúlt években szinte magától működött, de most, hogy a költségek magasabbak, ennek magasabb árszinthez kell vezetnie. Ennek azonban a keresleti oldal számára is vállalhatónak kell lennie. Az elmúlt néhány évben pedig túl magas volt az az árszint, ami egyszerűen visszavetette az exportot. A nagy kérdés valójában az, hogy ki fogja megfizetni a magasabb árat. Azok a célországok, ahol a hagyma alapvető élelmiszer, minden bizonnyal – nagyobb-kisebb mértékben – továbbra is vásárolnak hagymát, de lesznek olyan országok is, amelyek alternatívákat keresnek, ha a holland hagyma ára túl magas. Arra számítunk, hogy bizonyos – szegényebb afrikai – országok kevesebb hagymát importálnak a közeljövőben, mert az emberek egyszerűen nem engedhetik meg maguknak. Ezen kívül az országok alternatívákat keresnek, kínai, török vagy spanyol hagymában gondolkodnak. Ezek megtalálják az utat szokásos exportcélpontjainkhoz, például a Távol-Kelethez és Afrikához. Mindent egybevetve, még mindig nagy a bizonytalanság, kezdve azzal, hogy a holland földeken mekkora hozam várható. – mondja William.
Kapcsolódó cikkeink
Ötvenezer fonttal támogatja az Aldi UK a Marine Conservation Society-t
Az Aldi 50 000 font értékű szponzorációs programmal támogatja a…
Tovább olvasom >Vegán choux-süti mixet készített a Puratos
A Puratos UK kétéves fejlesztési folyamatot követően jelentette be az…
Tovább olvasom >Kivezeti kínálatából az egyszer használatos evőeszközöket a brit ALDI
Az ALDI kivezeti az összes egyszer használatos evőeszközt Food to…
Tovább olvasom >További cikkeink
McKinsey: az élelmiszerkereskedelemben továbbra is fontos szerephez jut a vásárlóknak kínált ár-érték arány
A McKinsey tanácsadó cég által nemrégiben megkérdezett fogyasztók több mint…
Tovább olvasom >Születésnapi játékokkal vár a 30 éves Rossmann
Maratoni hosszúságú nyereményjáték-sorozattal készül az év végére a Rossmann: 3…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 2,9, a behozatalé 11 százalékkal kisebb lett
Júliusban a kivitel volumene 3,2 százalékkal nőtt, míg a behozatalé…
Tovább olvasom >