A gyermekeket megcélzó reklámokról tett közzé tájékoztatót a GVH
A gyermekeket megcélzó reklámokról készített tájékoztatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy fölhívja a hirdetők figyelmét a lehetséges jogsértésekre – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
Jogsértő a gyermekeket közvetlenül felszólítani arra, hogy vegyenek meg valamit, vagy vegyék rá erre a szüleiket – írták. Online hirdetéseknél a GVH ajánlásai alapján megfontolandó a gyermekek érdeklődési körébe tartozó keresőszavak és tartalmak használata, a nekik szóló csatornákon pedig a célzások alkalmazása. Gyermekeknek reklámot készíteni nem tilos, de a hirdetőknek meg kell gondolniuk, hogy valóban be kell-e vonniuk a legkisebbeket a reklámtevékenységbe – írták.
A GVH korábbi felmérése szerint a gyermekek fogékonyak a reklámokra, nem képesek azokat kritikusan szemlélni, a szülők pedig aggódnak, amiért a hirdetések felesleges igényeket keltenek. A reklámok háttértévézésből és az online térben is utolérik a gyermekeket – olvasható a tájékoztatóban. Hangsúlyozták azt is, hogy a versenyhivatali vizsgálatot nem befolyásolja a hirdető célcsoport-meghatározása, a GVH maga dönti el, hogy a reklám valójában melyik korosztályt célozta meg.
A Gyermekeknek szóló reklámok című tájékoztatót az eddigi szabálysértések tapasztalatait figyelembe véve állították össze. A GVH több esetben állapított már meg jogsértő kereskedelmi gyakorlatot gyermekeknek szóló reklámokban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Kiemelten figyeli a versenyhivatal a légitársaságok tevékenységét
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) számos panasz érkezik a légitársaságok tájékoztatásaival,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >