A gyermekeket megcélzó reklámokról tett közzé tájékoztatót a GVH
A gyermekeket megcélzó reklámokról készített tájékoztatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy fölhívja a hirdetők figyelmét a lehetséges jogsértésekre – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
Jogsértő a gyermekeket közvetlenül felszólítani arra, hogy vegyenek meg valamit, vagy vegyék rá erre a szüleiket – írták. Online hirdetéseknél a GVH ajánlásai alapján megfontolandó a gyermekek érdeklődési körébe tartozó keresőszavak és tartalmak használata, a nekik szóló csatornákon pedig a célzások alkalmazása. Gyermekeknek reklámot készíteni nem tilos, de a hirdetőknek meg kell gondolniuk, hogy valóban be kell-e vonniuk a legkisebbeket a reklámtevékenységbe – írták.
A GVH korábbi felmérése szerint a gyermekek fogékonyak a reklámokra, nem képesek azokat kritikusan szemlélni, a szülők pedig aggódnak, amiért a hirdetések felesleges igényeket keltenek. A reklámok háttértévézésből és az online térben is utolérik a gyermekeket – olvasható a tájékoztatóban. Hangsúlyozták azt is, hogy a versenyhivatali vizsgálatot nem befolyásolja a hirdető célcsoport-meghatározása, a GVH maga dönti el, hogy a reklám valójában melyik korosztályt célozta meg.
A Gyermekeknek szóló reklámok című tájékoztatót az eddigi szabálysértések tapasztalatait figyelembe véve állították össze. A GVH több esetben állapított már meg jogsértő kereskedelmi gyakorlatot gyermekeknek szóló reklámokban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mélypont után fordulat jöhet a támogatott lakáshitelek piacán
Tavaly tavasz óta tartó csökkenés után fordulatot hozhat a támogatott…
Tovább olvasom >Ahol a Retail szív dobog
A Shop! Association, a POPAI Magyarország anyaszervezete legnagyobb éves eseménye a…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >