A gyermekeket megcélzó reklámokról tett közzé tájékoztatót a GVH
A gyermekeket megcélzó reklámokról készített tájékoztatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy fölhívja a hirdetők figyelmét a lehetséges jogsértésekre – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
Jogsértő a gyermekeket közvetlenül felszólítani arra, hogy vegyenek meg valamit, vagy vegyék rá erre a szüleiket – írták. Online hirdetéseknél a GVH ajánlásai alapján megfontolandó a gyermekek érdeklődési körébe tartozó keresőszavak és tartalmak használata, a nekik szóló csatornákon pedig a célzások alkalmazása. Gyermekeknek reklámot készíteni nem tilos, de a hirdetőknek meg kell gondolniuk, hogy valóban be kell-e vonniuk a legkisebbeket a reklámtevékenységbe – írták.
A GVH korábbi felmérése szerint a gyermekek fogékonyak a reklámokra, nem képesek azokat kritikusan szemlélni, a szülők pedig aggódnak, amiért a hirdetések felesleges igényeket keltenek. A reklámok háttértévézésből és az online térben is utolérik a gyermekeket – olvasható a tájékoztatóban. Hangsúlyozták azt is, hogy a versenyhivatali vizsgálatot nem befolyásolja a hirdető célcsoport-meghatározása, a GVH maga dönti el, hogy a reklám valójában melyik korosztályt célozta meg.
A Gyermekeknek szóló reklámok című tájékoztatót az eddigi szabálysértések tapasztalatait figyelembe véve állították össze. A GVH több esetben állapított már meg jogsértő kereskedelmi gyakorlatot gyermekeknek szóló reklámokban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >