A gyermekeket megcélzó reklámokról tett közzé tájékoztatót a GVH
A gyermekeket megcélzó reklámokról készített tájékoztatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy fölhívja a hirdetők figyelmét a lehetséges jogsértésekre – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
Jogsértő a gyermekeket közvetlenül felszólítani arra, hogy vegyenek meg valamit, vagy vegyék rá erre a szüleiket – írták. Online hirdetéseknél a GVH ajánlásai alapján megfontolandó a gyermekek érdeklődési körébe tartozó keresőszavak és tartalmak használata, a nekik szóló csatornákon pedig a célzások alkalmazása. Gyermekeknek reklámot készíteni nem tilos, de a hirdetőknek meg kell gondolniuk, hogy valóban be kell-e vonniuk a legkisebbeket a reklámtevékenységbe – írták.
A GVH korábbi felmérése szerint a gyermekek fogékonyak a reklámokra, nem képesek azokat kritikusan szemlélni, a szülők pedig aggódnak, amiért a hirdetések felesleges igényeket keltenek. A reklámok háttértévézésből és az online térben is utolérik a gyermekeket – olvasható a tájékoztatóban. Hangsúlyozták azt is, hogy a versenyhivatali vizsgálatot nem befolyásolja a hirdető célcsoport-meghatározása, a GVH maga dönti el, hogy a reklám valójában melyik korosztályt célozta meg.
A Gyermekeknek szóló reklámok című tájékoztatót az eddigi szabálysértések tapasztalatait figyelembe véve állították össze. A GVH több esetben állapított már meg jogsértő kereskedelmi gyakorlatot gyermekeknek szóló reklámokban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?
Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)…
Tovább olvasom >Környezetterhelést mutató jelölési rendszert vezetne be a GVH az élelmiszerekre
Megkönnyítené a tudatos fogyasztói döntést, ha környezetterhelést mutató jelölési rendszert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nébih: a tavalyinál kevesebb bírsággal zárult a tavaszi élelmiszerellenőrzés
Körülbelül ugyanannyi figyelmeztetéssel, de a tavalyinál kevesebb bírsággal zárult az…
Tovább olvasom >Fidelity International befektetési kitekintő: fontos az időzítés
Az év során eddig csökkent az infláció, és a piacok…
Tovább olvasom >KPMG: Meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést,…
Tovább olvasom >