A gyereknap miatt 30 százalékkal megnő a játékok forgalma egy kutatás szerint
A gyereknap miatt május utolsó két hetében nagyjából 30 százalékos forgalomnövekedést tapasztal egy átlagos májusi héthez képest a Regio Játékkereskedelmi Kft. – közölte a cég saját adatai alapján az MTI-vel.

Közel harmadával növeli a Regio Játékkereskedelmi Kft forgalmát a gyereknap
A kutatás szerint a válaszadók 46 százaléka online és áruházban is vásárol, negyedük pedig csak az internetről szerzi be a készleteket.
A játékkereskedő kutatása alapján a kitöltők 40 százaléka 3000-5000 forintért vásárol gyereknapi ajándékot, további 26 százalék 5000-8000 forintért, míg 25 százalék 8000 forintnál is többet szán a meglepetésre gyermekenként. A játék mellé zsebpénzt mindössze a szülők és nagyszülők 6 százaléka ad, jellemzően 4000 forint feletti értékben.
Május utolsó vasárnapját 100 magyar családból 96 ünnepli, ilyenkor a döntő többség valamilyen helyi gyereknapi programon vesz részt, de sokan kirándulással (30 százalék) és állatkerti látogatással (28 százalék) töltik az időt. A vállalat kutatása alapján a trambulin, az ugrálóvár és a kézműves foglalkozások vonzzák a legtöbb gyermeket ezen a napon.
A játékforgalmazó 100 százalékig magyar tulajdonú, országszerte 42 játékbolttal rendelkezik, és közel 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A cég tavaly 16,031 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 14 százalékkal többet, mint 2020-ban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A játékpiacot is fellendíti a húsvét
A játékpiacot is fellendíti a húsvét, általában 5 és 10…
Tovább olvasom >Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó…
Tovább olvasom >Spielwarenmesse: a játékpiac legjobbjait jutalmazták
A Spielwarenmesse második napja ünnepi hangulatban kezdődött, amikor hat különösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >