A gyereknap miatt 30 százalékkal megnő a játékok forgalma egy kutatás szerint
A gyereknap miatt május utolsó két hetében nagyjából 30 százalékos forgalomnövekedést tapasztal egy átlagos májusi héthez képest a Regio Játékkereskedelmi Kft. – közölte a cég saját adatai alapján az MTI-vel.
A kutatás szerint a válaszadók 46 százaléka online és áruházban is vásárol, negyedük pedig csak az internetről szerzi be a készleteket.
A játékkereskedő kutatása alapján a kitöltők 40 százaléka 3000-5000 forintért vásárol gyereknapi ajándékot, további 26 százalék 5000-8000 forintért, míg 25 százalék 8000 forintnál is többet szán a meglepetésre gyermekenként. A játék mellé zsebpénzt mindössze a szülők és nagyszülők 6 százaléka ad, jellemzően 4000 forint feletti értékben.
Május utolsó vasárnapját 100 magyar családból 96 ünnepli, ilyenkor a döntő többség valamilyen helyi gyereknapi programon vesz részt, de sokan kirándulással (30 százalék) és állatkerti látogatással (28 százalék) töltik az időt. A vállalat kutatása alapján a trambulin, az ugrálóvár és a kézműves foglalkozások vonzzák a legtöbb gyermeket ezen a napon.
A játékforgalmazó 100 százalékig magyar tulajdonú, országszerte 42 játékbolttal rendelkezik, és közel 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A cég tavaly 16,031 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 14 százalékkal többet, mint 2020-ban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Lego továbbra is a fenntarthatóság útján: jelentős növekedés és zöld beruházások
A Lego cég az elmúlt időszakban kiemelkedő üzleti eredményeket ért…
Tovább olvasom >Nyáron is pörög a játékpiac – így vakációznak a kisgyerekes családok
Zsonglőrködés a szabadságokkal, erősítés a nagyszülőktől és táborok széles kínálata:…
Tovább olvasom >Gyerekek rajzolták meg a magyar tisztítószermárka egyedi címkéit
A CYCLE áprilisban egy egyedülálló kampányt indított a gyermeknap alkalmából,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >