A GVH tavaly 106 eljárást zárt le
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaly 106 eljárást zárt le, ez mintegy 9 százalékos emelkedés az előző évhez képest – közölte a GVH kedden a tavalyi évi tevékenységéről szóló beszámolójában, amelyet az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága elfogadott.

Kép: gvh.hu
A versenyhivatal közleményében tájékoztattak arról, hogy 2020-ban rekordot jelentő, 8,4 milliárd forint versenyfelügyeleti bírságot szabtak ki.
A GVH erőteljesen fellépett a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal szemben, különös tekintettel a sérülékeny fogyasztói csoportok (idősek, betegek, gyermekek) érdekeinek védelmében – emelték ki.
A legmagasabb összegű versenyfelügyeleti bírságok technológiai óriásvállalatokat érintettek – jegyezték meg.
A GVH-hoz tavaly 61 fúziós bejelentés érkezett, amely 7 százalékkal több az előző évinél – mutattak rá. Jelezték azt is, hogy a versenyhatóság az összefonódások ellenőrzését hatékonyabbá tette, elsődleges szempont volt a vizsgálatok gyors lezárása.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a bírságolás mellett tavaly kiemelten előtérbe kerültek a fogyasztói kompenzáció és a versenyélénkítő hatású jóvátételi programok. Csúcsot ért el a hatóság által elfogadott, közvetlenül a fogyasztóknál hasznosuló jóvátétel értéke is, amely tavaly meghaladta a 2,1 milliárd forintot – tették hozzá.
Bánki Erik, az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának elnöke a GVH közleménye szerint elmondta: példaértékűnek tartja, hogy a versenyhivatal a rendelkezésre álló működési költségvetési forrásából 150 millió forint értékű megtakarítást utalt vissza a központi költségvetésbe munkahelyteremtésre. A bizottsági elnök arra is kitért, hogy a GVH megújuló szervezettel és személyi állománnyal a 2020. évi feladatait maradéktalanul és eredményesen végrehajtotta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >