A GVH-hoz fordultak a Temu miatt a magyar versenytársak
Február elején a Temu nevű online piactér vásárlószámban az Alza-t is megelőzte Magyarországon, és csak az eMAG tudta még maga mögé utasítani a kínai versenytársat. Azonban az erős piaci jelenlét és olcsó termékei miatt felbukkanó elégedetlenség miatt most a magyar kereskedők a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordulnak.
Az Ecommerce Hungary nevű e-kereskedői szövetség bejelentette, hogy versenyhivatali beadványt készít a GVH számára, amelyben a Temu vélt jogsértéseit fogják részletezni. A szövetség hangsúlyozza, hogy a PDD Holdings égisze alá tartozó Temu olyan jogsértéseket követ el, amelyekért egy magyar vállalkozást már régóta felelősségre vontak volna. Ugyanakkor a szövetség egyelőre nem emelt ki konkrét példákat.
A szövetség alelnöke, Ormós Zoltán, szerint a Temu működésével kapcsolatos panaszokkal kapcsolatban lépni kell, és a GVH segítségét kérik a tisztességes piaci feltételek biztosításában. A Temu feltűnő növekedése miatt a magyar piac több szereplője kénytelen volt megvizsgálni az online verseny körülményeit.
A hwsw.hu információi szerint a GVH-hoz eddig mindössze egy fogyasztói panasz érkezett a Temuval kapcsolatban, és ez sem esett a hatóság hatáskörébe. A folyamatban lévő beadvány azonban arra utal, hogy a kereskedői kör kifejezi aggodalmát a piaci verseny tisztaságának és az egyenlő versenyfeltételeknek való megfelelőség miatt.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >