A gazdasági növekedés lassulását jelzi a DIW németországi konjunktúrabarométere
A válság utáni gazdasági növekedés ütemének valószínű lassításával köszöntött be Németországban a koronavírus-járvány második hulláma a berlini DIW gazdaságkutató intézet negyedik negyedévre vonatkozó konjunktúrabarométere alapján.
A Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung e.V. (DIW Berlin) tanulmányának szerdán publikált eredménye szerint a harmadik negyedévi mintegy hat százalékos negyedéves GDP-növekedésre utaló 122,0 pontról a negyedik negyedévre vonatkozóan 105,2 pontra esett vissza a konjunktúrabarométer értéke.
Az első negyedévi érték 87,1 pont volt, ami a második negyedévben rekordalacsony szintre, 43,5 pontra zuhant. Az index 100 pontos értéke „semleges” állapotot jelöl, ami nagyjából 0,3 százalékos negyedéves GDP-növekedésnek felel meg.
A fellendülés „erősen befékeződött” Claus Michelsen, a DIW konjunktúrakutatási vezetője szerint. A gazdasági és közösségi élet újabb korlátozásaira számítva a fogyasztók és a vállalkozások egyaránt óvatos magatartást vettek fel. Ráadásul a vállalatok többsége még a tavaszi zárlat következményeivel küzd és jórészt pénzügyi tartalékait is felélte – fejtette ki. Hozzátette, hogy jelenlegi állás alapján szerinte a gazdasági növekedés folytatódik ugyan az év hátra lévő részében, de korántsem a nyár óta tapasztalt mértékben.
A konjunktúrabarométer romlása annak ellenére is a gazdasági teljesítmény növekedésének várható lassulására utal, hogy a járvány második hullámának következményei még nem érhetőek tetten számos makrogazdasági mutató alakulásában. Mindössze a legutóbb publikált üzleti hangulati felmérések mutatták ki az újabb korlátozások miatti aggodalom erősödését a gazdasági szereplők körében.
A gazdasági aktivitás egyes területeken akár meg is bénulhat ismét, még ha nem is a tavaszihoz mérhető mértékben – figyelmeztet Michelsen. Az elmúlt hetekben például jelentősen megemelkedett az ipari termelés számottevő mértékű visszaesésének a valószínűsége – mutatott rá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: a napraforgónak és kukoricának jól jött az eső, az aratásra váró búzának és repcének nem
A napraforgónak és kukoricának jól jött az elmúlt egy hét…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >