A Gallicoop még soha nem volt veszteséges
Ebben az ágazatban a legfontosabb szlogen a “fejlessz, vagy szállj ki” – mondta el az Agrárszektornak Erdélyi István, a Gallicoop Zrt. korábbi vezérigazgatója. A 2020 szeptemberében új kezekbe kerül vállalat volt vezetője beszélt arról is, hogy a fejlődésnek sosincs vége, a Gallicoop Zrt.-ben még több milliárd forintnyi fejlesztési potenciál van.
Erdélyi István elárulta, hogy 1973-ban, az egyetem elvégzése után Békés megyei Újkígyós egy 1500 hektáros gazdaságában kezdett el dolgozni. 1983-ban termelési főmérnök-helyettes lett, három évvel később pedig termelési főmérnökké nevezték ki. 1990-ben került Szarvasra a Dózsa Mezőgazdasági termelőszövetkezetbe, akkor, amikor elkezdődtek a tárgyalások és a beruházások a Gallicoop Zrt. létrehozása érdekében. A szakember elmondta, hogy 1992 júliusában vette át a Gallicoop-ot, és bízott benne, hogy az állattenyésztési tapasztalatai itt is hasznára válnak majd. A vállalat kezdetben 1500 tonna termelésről indult, 2019-ben 38500 tonna volt a termelésük, de elérték már a 40 ezer tonnát is, és az évek során 16 milliárd forintnál is többet költöttek beruházásokra. Az egyik szlogenjük „a tojástól az asztalig” volt, ez magába foglalta a tojástermelést és a -keltetést, az előnevelést, a hizlalást, a vágást és a darabolás, valamint készítménygyártást is.
Elmondható, hogy a 2019-es év a Gallicoop életében a második legeredményesebb év volt. Arra is büszkék vagyunk, hogy 30 év alatt egyszer sem voltunk veszteségesek
– mondta Erdélyi István.
Erdélyi István elmondta, hogy 2020 decemberében értékesítették a céget, és hogy a Gallicoop Zrt.-ben 2,4 milliárd forintnyi fejlesztési lehetőség van még, amire több mint 1 milliárd forint támogatásuk van. A szakember szerint az ágazat jelen pillanatban nehéz helyzetben van, de túl fogja élni. Erdélyi István szerint a cégnek a jövőben a kényelmi termékek irányába kellene elmennie, amelyek gyorsan elkészíthetőek és időt spórolnak az embereknek.
Erdélyi István beszélt arról is, hogy a másik legfontosabb szlogenjük mindig is a „fejlessz, vagy szállj ki” volt, mert ha egy cég elveszíti a hatékonyságát, akkor az eredményességét is elveszíti. Ha pedig oda az eredményesség, akkor bukta a jövőjét is. A bankok pedig csak addig hiteleznek szívesen egy vállalatnak, amíg az eredményesen működik. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >IFFA 2025: megmutatta erejét a hús- és fehérjeipar Frankfurtban
Több mint 1000 kiállító és 63117 szakmai látogató részvételével zajlott…
Tovább olvasom >Minőség a rácsokon
A hozzáadott érték, a prémium minőség, a kényelmi szempontok újra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >