A funkcionális alapanyagok iránti kereslet növekedésével nő a tevetej népszerűsége
Bár az elmúlt években a növényi alapú termékek egyre nagyobb teret hódítottak a tejtermékek között, a tevetej egyre több fogyasztó figyelmét keltheti fel.
A Fact.MR piackutató cég jelentése szerint, ahogy egyre nagyobb a kereslet az egészségügyi előnyöket kínáló és a bolygót kímlő élelmiszerek iránt, megnőni látszik a tevetej népszerűsége az alapanyagok között.
Jelenleg mintegy 1,34 milliárd dollár értékben értékesítenek tevetejet, ami a várakozások szerint 2032-ig évente átlagosan 4,1%-os ütemben növekedhet.
Az alapanyag növekvő népszerűsége részben emésztést könnyítő tulajdonságainak köszönhető, hiszen a fogyasztók egyre nagyobb arányban táplálkoznak érzékenységük okán laktózmentesen – áll a jelentésben.
A Nutrition 2023 konferencián bemutatott tanulmányból kiderült, hogy a tápanyagtartalom szempontjából nem minden növényi alapú tejalternatíva egyenértékű a tejtermékekkel. A fehérje, a D-vitamin és a kalcium például olyan tápanyagok, amelyek esetében a növényi tejek alulteljesítenek. A tevetej ugyanakkor esszenciális összetevőket tartalmaz és gazdag antioxidánsban és más egyéb tápanyagban, így például A-vitaminban – mi több, egyre gyakrabban használják természetes probiotikumként is.
Ahogy a növényi alapú élelmiszerek esetében, a tevetejnél is az ár jelenti a legnagyobb kihívást, ugyanis a tevetej 7-8-szor drágább, mint a tehéntej. Szakértők szerint azonban az edukáció és az igényesebb fogyasztói csoportok figyelmének felkeltése révén a gyártóknak lehetősége nyílhat a terméket eljuttatni a kiszemelt célcsoportokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
HiPP 100%-ban növényi alapú termékcsalád
A HiPP bevezeti a tisztán növényi alapanyagok felhasználásával készült bébiétel-termékcsaládját,…
Tovább olvasom >Regisztráljon most látogatóként a Free From & Specialty Food & Wine Expo 2025 rendezvényre Bécsben!
Már megnyílt a regisztráció a Free From & Specialty Food…
Tovább olvasom >Kivezeti a német piacról a Provamel márkát a Danone
Augusztustól megszünteti a Provamel márka forgalmazását a Danone Németországban. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >