A funkcionális alapanyagok iránti kereslet növekedésével nő a tevetej népszerűsége
Bár az elmúlt években a növényi alapú termékek egyre nagyobb teret hódítottak a tejtermékek között, a tevetej egyre több fogyasztó figyelmét keltheti fel.
A Fact.MR piackutató cég jelentése szerint, ahogy egyre nagyobb a kereslet az egészségügyi előnyöket kínáló és a bolygót kímlő élelmiszerek iránt, megnőni látszik a tevetej népszerűsége az alapanyagok között.
Jelenleg mintegy 1,34 milliárd dollár értékben értékesítenek tevetejet, ami a várakozások szerint 2032-ig évente átlagosan 4,1%-os ütemben növekedhet.
Az alapanyag növekvő népszerűsége részben emésztést könnyítő tulajdonságainak köszönhető, hiszen a fogyasztók egyre nagyobb arányban táplálkoznak érzékenységük okán laktózmentesen – áll a jelentésben.
A Nutrition 2023 konferencián bemutatott tanulmányból kiderült, hogy a tápanyagtartalom szempontjából nem minden növényi alapú tejalternatíva egyenértékű a tejtermékekkel. A fehérje, a D-vitamin és a kalcium például olyan tápanyagok, amelyek esetében a növényi tejek alulteljesítenek. A tevetej ugyanakkor esszenciális összetevőket tartalmaz és gazdag antioxidánsban és más egyéb tápanyagban, így például A-vitaminban – mi több, egyre gyakrabban használják természetes probiotikumként is.
Ahogy a növényi alapú élelmiszerek esetében, a tevetejnél is az ár jelenti a legnagyobb kihívást, ugyanis a tevetej 7-8-szor drágább, mint a tehéntej. Szakértők szerint azonban az edukáció és az igényesebb fogyasztói csoportok figyelmének felkeltése révén a gyártóknak lehetősége nyílhat a terméket eljuttatni a kiszemelt célcsoportokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >