A funkcionális alapanyagok iránti kereslet növekedésével nő a tevetej népszerűsége
Bár az elmúlt években a növényi alapú termékek egyre nagyobb teret hódítottak a tejtermékek között, a tevetej egyre több fogyasztó figyelmét keltheti fel.
A Fact.MR piackutató cég jelentése szerint, ahogy egyre nagyobb a kereslet az egészségügyi előnyöket kínáló és a bolygót kímlő élelmiszerek iránt, megnőni látszik a tevetej népszerűsége az alapanyagok között.
Jelenleg mintegy 1,34 milliárd dollár értékben értékesítenek tevetejet, ami a várakozások szerint 2032-ig évente átlagosan 4,1%-os ütemben növekedhet.
Az alapanyag növekvő népszerűsége részben emésztést könnyítő tulajdonságainak köszönhető, hiszen a fogyasztók egyre nagyobb arányban táplálkoznak érzékenységük okán laktózmentesen – áll a jelentésben.
A Nutrition 2023 konferencián bemutatott tanulmányból kiderült, hogy a tápanyagtartalom szempontjából nem minden növényi alapú tejalternatíva egyenértékű a tejtermékekkel. A fehérje, a D-vitamin és a kalcium például olyan tápanyagok, amelyek esetében a növényi tejek alulteljesítenek. A tevetej ugyanakkor esszenciális összetevőket tartalmaz és gazdag antioxidánsban és más egyéb tápanyagban, így például A-vitaminban – mi több, egyre gyakrabban használják természetes probiotikumként is.
Ahogy a növényi alapú élelmiszerek esetében, a tevetejnél is az ár jelenti a legnagyobb kihívást, ugyanis a tevetej 7-8-szor drágább, mint a tehéntej. Szakértők szerint azonban az edukáció és az igényesebb fogyasztói csoportok figyelmének felkeltése révén a gyártóknak lehetősége nyílhat a terméket eljuttatni a kiszemelt célcsoportokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Családbarát termékekkel bővült az Impossible Foods kínálata az USA-ban
Az Impossible Foods három új termékkel bővítette kínálatát az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >