A funkcionális alapanyagok iránti kereslet növekedésével nő a tevetej népszerűsége
Bár az elmúlt években a növényi alapú termékek egyre nagyobb teret hódítottak a tejtermékek között, a tevetej egyre több fogyasztó figyelmét keltheti fel.
A Fact.MR piackutató cég jelentése szerint, ahogy egyre nagyobb a kereslet az egészségügyi előnyöket kínáló és a bolygót kímlő élelmiszerek iránt, megnőni látszik a tevetej népszerűsége az alapanyagok között.
Jelenleg mintegy 1,34 milliárd dollár értékben értékesítenek tevetejet, ami a várakozások szerint 2032-ig évente átlagosan 4,1%-os ütemben növekedhet.
Az alapanyag növekvő népszerűsége részben emésztést könnyítő tulajdonságainak köszönhető, hiszen a fogyasztók egyre nagyobb arányban táplálkoznak érzékenységük okán laktózmentesen – áll a jelentésben.
A Nutrition 2023 konferencián bemutatott tanulmányból kiderült, hogy a tápanyagtartalom szempontjából nem minden növényi alapú tejalternatíva egyenértékű a tejtermékekkel. A fehérje, a D-vitamin és a kalcium például olyan tápanyagok, amelyek esetében a növényi tejek alulteljesítenek. A tevetej ugyanakkor esszenciális összetevőket tartalmaz és gazdag antioxidánsban és más egyéb tápanyagban, így például A-vitaminban – mi több, egyre gyakrabban használják természetes probiotikumként is.
Ahogy a növényi alapú élelmiszerek esetében, a tevetejnél is az ár jelenti a legnagyobb kihívást, ugyanis a tevetej 7-8-szor drágább, mint a tehéntej. Szakértők szerint azonban az edukáció és az igényesebb fogyasztói csoportok figyelmének felkeltése révén a gyártóknak lehetősége nyílhat a terméket eljuttatni a kiszemelt célcsoportokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Erőteljes növekedés előtt a növényi alapú étrend-kiegészítők piaca
A növényi alapú étrend-kiegészítők globális piaca a 2025-ös 27,52 milliárd…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >