A franciák jobban szeretik a rozét mint a vöröset
A rozé borok egyre népszerűbbek a franciák körében: a fiatalok kezdenek eltávolodni a hagyományos vörösboroktól, és inkább hűtött rozét fogyasztanak az év bármely szakában.
Miközben a borászok szerint a fiatalabb fogyasztók a hidegebb téli hónapokban is a könnyedebb, kevésbé nagy alkoholtartalmú borokat választják Franciaországban és a testes bordeaux-i palackok iránti kereslet gyakorlatilag lefeleződött az 1990-es évek óta, világszerte továbbra is ezek a legnépszerűbb fajták – az éves nemzetközi fogyasztás 40%-át a vörösbor teszi ki.
A Comite National des Interprofessions des Vins a Apellation D’Origine (CNIV) statisztikái szerint az 1975-ös 100 liter helyett a franciák ma már évente csak átlagosan 40 liter bort fogyasztanak fejenként. Az országban évente mintegy 38 millió hektoliter bort állítanak elő, a rozé borok aránya 19%-os.
Thomas Montagne borász szerint a franciák azért fordulnak a rozé felé, mert az „könnyebben fogyasztható, kevesebb tannint tartalmaz, és ünnepibbnek tűnik”.
A régió borászainak szóvivője az Observernek elmondta, hogy a burgundi szőlőültetvények ma feleannyi vörösbort termelnek, mint két évtizeddel ezelőtt, miközben a fehérbortermelés nőtt.
A szakemberek szerint a vörösbor népszerűségének csökkenése a vásárlóközönség zsugorodásának – az emberek összességében kevesebbet isznak –, és annak tudható be, hogy egyre kevesebb az alkalom a borfogyasztásra. Az átalakuló táplálkozási szokások miatt a fiatalabb generációk kevesebb húst esznek, és a vörösborok helyett inkább fehéret vagy rozét választanak.
Kapcsolódó cikkeink
Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >A rozé borok sikere: a gyümölcsösség és frissesség diadala
A rozé borok egyedülálló módon ötvözik a kékszőlő zamatos ízvilágát…
Tovább olvasom >Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >