A franciák jobban szeretik a rozét mint a vöröset
A rozé borok egyre népszerűbbek a franciák körében: a fiatalok kezdenek eltávolodni a hagyományos vörösboroktól, és inkább hűtött rozét fogyasztanak az év bármely szakában.
Miközben a borászok szerint a fiatalabb fogyasztók a hidegebb téli hónapokban is a könnyedebb, kevésbé nagy alkoholtartalmú borokat választják Franciaországban és a testes bordeaux-i palackok iránti kereslet gyakorlatilag lefeleződött az 1990-es évek óta, világszerte továbbra is ezek a legnépszerűbb fajták – az éves nemzetközi fogyasztás 40%-át a vörösbor teszi ki.
A Comite National des Interprofessions des Vins a Apellation D’Origine (CNIV) statisztikái szerint az 1975-ös 100 liter helyett a franciák ma már évente csak átlagosan 40 liter bort fogyasztanak fejenként. Az országban évente mintegy 38 millió hektoliter bort állítanak elő, a rozé borok aránya 19%-os.
Thomas Montagne borász szerint a franciák azért fordulnak a rozé felé, mert az „könnyebben fogyasztható, kevesebb tannint tartalmaz, és ünnepibbnek tűnik”.
A régió borászainak szóvivője az Observernek elmondta, hogy a burgundi szőlőültetvények ma feleannyi vörösbort termelnek, mint két évtizeddel ezelőtt, miközben a fehérbortermelés nőtt.
A szakemberek szerint a vörösbor népszerűségének csökkenése a vásárlóközönség zsugorodásának – az emberek összességében kevesebbet isznak –, és annak tudható be, hogy egyre kevesebb az alkalom a borfogyasztásra. Az átalakuló táplálkozási szokások miatt a fiatalabb generációk kevesebb húst esznek, és a vörösborok helyett inkább fehéret vagy rozét választanak.
Kapcsolódó cikkeink
Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >Új kényelmi boltkoncepciót indít a Carrefour a párizsi metróállomásokon
Stratégiai megállapodást kötött a Carrefour az Altarea ingatlanfejlesztővel és a…
Tovább olvasom >Borpiaci változások: csökkenő fogyasztás, kihívások és lehetőségek
Az elmúlt években jelentős átalakulás zajlott a hazai és nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >