A franciák jobban szeretik a rozét mint a vöröset

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 09. 27. 09:52

A rozé borok egyre népszerűbbek a franciák körében: a fiatalok kezdenek eltávolodni a hagyományos vörösboroktól, és inkább hűtött rozét fogyasztanak az év bármely szakában.

Miközben a borászok szerint a fiatalabb fogyasztók a hidegebb téli hónapokban is a könnyedebb, kevésbé nagy alkoholtartalmú borokat választják Franciaországban és a testes bordeaux-i palackok iránti kereslet gyakorlatilag lefeleződött az 1990-es évek óta, világszerte továbbra is ezek a legnépszerűbb fajták – az éves nemzetközi fogyasztás 40%-át a vörösbor teszi ki.

A Comite National des Interprofessions des Vins a Apellation D’Origine (CNIV) statisztikái szerint az 1975-ös 100 liter helyett a franciák ma már évente csak átlagosan 40 liter bort fogyasztanak fejenként. Az országban évente mintegy 38 millió hektoliter bort állítanak elő, a rozé borok aránya 19%-os.

Thomas Montagne borász szerint a franciák azért fordulnak a rozé felé, mert az „könnyebben fogyasztható, kevesebb tannint tartalmaz, és ünnepibbnek tűnik”.

A régió borászainak szóvivője az Observernek elmondta, hogy a burgundi szőlőültetvények ma feleannyi vörösbort termelnek, mint két évtizeddel ezelőtt, miközben a fehérbortermelés nőtt.

A szakemberek szerint a vörösbor népszerűségének csökkenése a vásárlóközönség zsugorodásának – az emberek összességében kevesebbet isznak –, és annak tudható be, hogy egyre kevesebb az alkalom a borfogyasztásra. Az átalakuló táplálkozási szokások miatt a fiatalabb generációk kevesebb húst esznek, és a vörösborok helyett inkább fehéret vagy rozét választanak.

The Drinks Business

Kapcsolódó cikkeink