A franciák jobban szeretik a rozét mint a vöröset
A rozé borok egyre népszerűbbek a franciák körében: a fiatalok kezdenek eltávolodni a hagyományos vörösboroktól, és inkább hűtött rozét fogyasztanak az év bármely szakában.
Miközben a borászok szerint a fiatalabb fogyasztók a hidegebb téli hónapokban is a könnyedebb, kevésbé nagy alkoholtartalmú borokat választják Franciaországban és a testes bordeaux-i palackok iránti kereslet gyakorlatilag lefeleződött az 1990-es évek óta, világszerte továbbra is ezek a legnépszerűbb fajták – az éves nemzetközi fogyasztás 40%-át a vörösbor teszi ki.
A Comite National des Interprofessions des Vins a Apellation D’Origine (CNIV) statisztikái szerint az 1975-ös 100 liter helyett a franciák ma már évente csak átlagosan 40 liter bort fogyasztanak fejenként. Az országban évente mintegy 38 millió hektoliter bort állítanak elő, a rozé borok aránya 19%-os.
Thomas Montagne borász szerint a franciák azért fordulnak a rozé felé, mert az „könnyebben fogyasztható, kevesebb tannint tartalmaz, és ünnepibbnek tűnik”.
A régió borászainak szóvivője az Observernek elmondta, hogy a burgundi szőlőültetvények ma feleannyi vörösbort termelnek, mint két évtizeddel ezelőtt, miközben a fehérbortermelés nőtt.
A szakemberek szerint a vörösbor népszerűségének csökkenése a vásárlóközönség zsugorodásának – az emberek összességében kevesebbet isznak –, és annak tudható be, hogy egyre kevesebb az alkalom a borfogyasztásra. Az átalakuló táplálkozási szokások miatt a fiatalabb generációk kevesebb húst esznek, és a vörösborok helyett inkább fehéret vagy rozét választanak.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >146 millió eurót ruház be a Coca-Cola franciaországi üzemébe
A Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) 146 millió eurós beruházást jelentett…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >