A francia Lactalisé az olasz sajtkészítő Ambrosi
A francia tejipari vállalat, a Lactalis vásárolta meg a svájci Emmi tulajdonában álló, többek között a Parmigiano Reggianót és más olasz sajtkülönlegességeket gyártó Ambrosit. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra, de a Reuters egyik forrása szerint az ügylet révén az Olaszországban négy gyártóüzemmel, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Franciaországban pedig leányvállalatokkal rendelkező Ambrosi ún. Enterprise Value-ja (EV: a teljes vállalat elméleti átvételi költsége az adott pillanatban) 300 millió euró lett. Az akvizícióval a Lactalis lehetőséget kapott termékskálájának bővítésére, illetve gyártási szinergiák kialakítására.
A Lactalis az elmúlt években kezdett terjeszkedni, melynek során 2011-ben felvásárolta a francia brie-márkát, a President-t és az olasz mozzarella-gyártó Vallelatát tulajdonló olasz Parmalatot.
Kapcsolódó cikkeink
Megveszi a spanyol Grupo Alimentario IAN az olajbogyó-termesztő Interolivát
A spanyol zöldségkonzerv- és készételgyártó Grupo Alimentario IAN felvásárolta a…
Tovább olvasom >A St. Paul sajtgyártó felvásárolja a holland Koninklijke ERU-t
Tavaly a két vállalat közösen vásárolta meg a Kasi Food…
Tovább olvasom >Megvette a Lactalis a portugál Sequeira & Sequeira sajtmárka-tulajdonost
A francia vállalat átveszi a sajtgyártást, valamint a Sequeira &…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >