A francia Lactalisé az olasz sajtkészítő Ambrosi
A francia tejipari vállalat, a Lactalis vásárolta meg a svájci Emmi tulajdonában álló, többek között a Parmigiano Reggianót és más olasz sajtkülönlegességeket gyártó Ambrosit. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra, de a Reuters egyik forrása szerint az ügylet révén az Olaszországban négy gyártóüzemmel, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Franciaországban pedig leányvállalatokkal rendelkező Ambrosi ún. Enterprise Value-ja (EV: a teljes vállalat elméleti átvételi költsége az adott pillanatban) 300 millió euró lett. Az akvizícióval a Lactalis lehetőséget kapott termékskálájának bővítésére, illetve gyártási szinergiák kialakítására.
A Lactalis az elmúlt években kezdett terjeszkedni, melynek során 2011-ben felvásárolta a francia brie-márkát, a President-t és az olasz mozzarella-gyártó Vallelatát tulajdonló olasz Parmalatot.
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >