A francia Lactalisé az olasz sajtkészítő Ambrosi
A francia tejipari vállalat, a Lactalis vásárolta meg a svájci Emmi tulajdonában álló, többek között a Parmigiano Reggianót és más olasz sajtkülönlegességeket gyártó Ambrosit. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra, de a Reuters egyik forrása szerint az ügylet révén az Olaszországban négy gyártóüzemmel, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Franciaországban pedig leányvállalatokkal rendelkező Ambrosi ún. Enterprise Value-ja (EV: a teljes vállalat elméleti átvételi költsége az adott pillanatban) 300 millió euró lett. Az akvizícióval a Lactalis lehetőséget kapott termékskálájának bővítésére, illetve gyártási szinergiák kialakítására.
A Lactalis az elmúlt években kezdett terjeszkedni, melynek során 2011-ben felvásárolta a francia brie-márkát, a President-t és az olasz mozzarella-gyártó Vallelatát tulajdonló olasz Parmalatot.
Kapcsolódó cikkeink
Kevéssé változott a tejpiac
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >55 millió dollárt költ a brazil tejgyártásba a Lactalis
A francia Lactalis 55,3 millió dolláros (313 millió reálos) beruházással…
Tovább olvasom >Minőség és innováció a tejiparban
Az Alföldi Tej Kft. termékein a KMÉ-védjegy nemcsak presztízs, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magasrangú kitüntetések élelmiszer-ipari és -kereskedelmi szakemberek számára
A Magyar Köztársaság Nemzeti Ünnepéhez kapcsolódva Szommerné Egyed Linda, a…
Tovább olvasom >Exkluzív Marks & Spencer-termékekkel bővít a Kifli.hu
Jelentősen bővíti exkluzív együttműködését a brit Marks & Spencer márkával…
Tovább olvasom >Új kiberbiztonsági szabályozás: így spórolhatnak milliókat a cégek
2025-ben tovább szigorodtak a kiberbiztonsági előírások, amelyek az auditok lefolytatását…
Tovább olvasom >