A francia Lactalisé az olasz sajtkészítő Ambrosi
A francia tejipari vállalat, a Lactalis vásárolta meg a svájci Emmi tulajdonában álló, többek között a Parmigiano Reggianót és más olasz sajtkülönlegességeket gyártó Ambrosit. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra, de a Reuters egyik forrása szerint az ügylet révén az Olaszországban négy gyártóüzemmel, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Franciaországban pedig leányvállalatokkal rendelkező Ambrosi ún. Enterprise Value-ja (EV: a teljes vállalat elméleti átvételi költsége az adott pillanatban) 300 millió euró lett. Az akvizícióval a Lactalis lehetőséget kapott termékskálájának bővítésére, illetve gyártási szinergiák kialakítására.
A Lactalis az elmúlt években kezdett terjeszkedni, melynek során 2011-ben felvásárolta a francia brie-márkát, a President-t és az olasz mozzarella-gyártó Vallelatát tulajdonló olasz Parmalatot.
Kapcsolódó cikkeink
Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Romániában terjeszkedik a Bonafarm Csoport
A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari…
Tovább olvasom >Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI-elemzés: Erősödő vendégforgalom
2025 első félévében a turisztikai szálláshelyeken közel 8,2 millió vendég…
Tovább olvasom >Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >