A francia Lactalisé az olasz sajtkészítő Ambrosi
A francia tejipari vállalat, a Lactalis vásárolta meg a svájci Emmi tulajdonában álló, többek között a Parmigiano Reggianót és más olasz sajtkülönlegességeket gyártó Ambrosit. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra, de a Reuters egyik forrása szerint az ügylet révén az Olaszországban négy gyártóüzemmel, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Franciaországban pedig leányvállalatokkal rendelkező Ambrosi ún. Enterprise Value-ja (EV: a teljes vállalat elméleti átvételi költsége az adott pillanatban) 300 millió euró lett. Az akvizícióval a Lactalis lehetőséget kapott termékskálájának bővítésére, illetve gyártási szinergiák kialakítására.
A Lactalis az elmúlt években kezdett terjeszkedni, melynek során 2011-ben felvásárolta a francia brie-márkát, a President-t és az olasz mozzarella-gyártó Vallelatát tulajdonló olasz Parmalatot.
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >