A francia kormány „inflációellenes negyedévet” hirdet a szupermarketekben
A francia kormány megállapodott a nagy áruházláncokkal az élelmiszeráraknak „a lehető legalacsonyabban tartásáról” júniusig; az „inflációellenes negyedév” keretében a szupermarketek szabadon választhatják meg azokat a termékeket, amelyekre ársapkát tesznek – jelentette be Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter hétfőn.

A vásárlóknak ajánlott inflációellenes termékkosár összetételét minden áruházlánc maga választja meg szabadon
Az intézkedés, amelyet a forgalmazók a törvény által meghatározott legalább 10 százalékos árrésükből finanszíroznak, a miniszter szerint több száz millió euróba kerül az áruházláncoknak. A kormány ezzel párhuzamosan élelmiszercsekkel támogatja a következő hónapokban a leginkább rászoruló családokat – mondta a tárcavezető az áruházláncok képviselőivel közösen tartott sajtótájékoztatóján.
„Az inflációellenes negyedév után újranyitjuk a kereskedelmi tárgyalásokat a nagy élelmiszeripari vállalatokkal annak érdekében, hogy a nagybani árak is csökkenjenek, amit a piacokon már látunk, de ami még nem jelent meg a napi fogyasztási termékeknél”
– hangsúlyozta Bruno Le Maire.
A vásárlóknak ajánlott inflációellenes termékkosár összetételét minden áruházlánc maga választja meg szabadon – hívta fel a figyelmet a tárcavezető. Az ársapkázott termékek régióként is változhatnak egy-egy áruházláncnál a helyi fogyasztási igényeknek megfelelően.
Az ársapkás termékeket nemzeti színű „inflációellenes negyedév” feliratú matricával különböztetik meg. A marketingakció lényege, hogy az áruházláncok sajátmárkás termékeikre helyezhetnek ársapkát. Ezeknek az árucikkeknek ugyanis könnyebben határozhatják meg az árát – mondta a sajtótájékoztatón Alexandre Bompard, a Carrefour áruházlánc elnök-vezérigazgatója.
A kormány bejelentése előtt már több nagy forgalmazó antiinflációs marketingakciókat hirdetett az elmúlt napokban a mindennapi élethez szükséges legfontosabb, árucikkekre.
Michel-Edouard Leclerc, a Leclerc áruházlánc tulajdonosa a CNews hírtelevízióban hétfőn ironikusan azt mondta: „nem vártam meg az egyeztetést a kormánnyal ahhoz, hogy olcsóbban áruljak”.
Franciaországban februárban 6,2 százalékra gyorsult az éves fogyasztói áremelkedés a decemberi 5,9 és a januári 6 százalékról, ezzel visszatért a tavaly októberi és novemberi mértékhez. Az élelmiszerárak növekedése a legmagasabb, februárban elérte a 14,5 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
Átlagosan 500 Ft lesz egy gombóc fagyi idén nyáron
Nagyot drágult a fagylalt idén. A tavalyihoz képest 10-15 százalékos…
Tovább olvasom >GFM: újabb 26 ezer fővel nőtt a foglalkoztatottság
2023 februárjában a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint 4 millió…
Tovább olvasom >20 százalékos fizetésemelés jön az EcoFamily kiskereskedelmi láncnál
Infláció feletti, 20%-os béremelést hajtott végre a magyar tulajdonú EcoFamily…
Tovább olvasom >További cikkeink
Őshonos állattartó telepeket újít fel a Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság
Közel 500 millió forint európai uniós támogatást költ a Kiskunsági…
Tovább olvasom >Átlagosan 500 Ft lesz egy gombóc fagyi idén nyáron
Nagyot drágult a fagylalt idén. A tavalyihoz képest 10-15 százalékos…
Tovább olvasom >A vártnál jobban élénkült a gazdasági aktivitás az euróövezetben
A vártnál nagyobb mértékben javult az euróövezet gazdasági teljesítménye márciusban,…
Tovább olvasom >