A francia kormány „inflációellenes negyedévet” hirdet a szupermarketekben
A francia kormány megállapodott a nagy áruházláncokkal az élelmiszeráraknak „a lehető legalacsonyabban tartásáról” júniusig; az „inflációellenes negyedév” keretében a szupermarketek szabadon választhatják meg azokat a termékeket, amelyekre ársapkát tesznek – jelentette be Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter hétfőn.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/bread-g1cde521db_640-300x200.jpg)
(Fotó: Pixabay)
Az intézkedés, amelyet a forgalmazók a törvény által meghatározott legalább 10 százalékos árrésükből finanszíroznak, a miniszter szerint több száz millió euróba kerül az áruházláncoknak. A kormány ezzel párhuzamosan élelmiszercsekkel támogatja a következő hónapokban a leginkább rászoruló családokat – mondta a tárcavezető az áruházláncok képviselőivel közösen tartott sajtótájékoztatóján. „Az inflációellenes negyedév után újranyitjuk a kereskedelmi tárgyalásokat a nagy élelmiszeripari vállalatokkal annak érdekében, hogy a nagybani árak is csökkenjenek, amit a piacokon már látunk, de ami még nem jelent meg a napi fogyasztási termékeknél” – hangsúlyozta Bruno Le Maire.
A vásárlóknak ajánlott inflációellenes termékkosár összetételét minden áruházlánc maga választja meg szabadon – hívta fel a figyelmet a tárcavezető
Az ársapkázott termékek régióként is változhatnak egy-egy áruházláncnál a helyi fogyasztási igényeknek megfelelően. Az ársapkás termékeket nemzeti színű „inflációellenes negyedév” feliratú matricával különböztetik meg. A marketingakció lényege, hogy az áruházláncok sajátmárkás termékeikre helyezhetnek ársapkát. Ezeknek az árucikkeknek ugyanis könnyebben határozhatják meg az árát – mondta a sajtótájékoztatón Alexandre Bompard, a Carrefour áruházlánc elnök-vezérigazgatója. A kormány bejelentése előtt már több nagy forgalmazó antiinflációs marketingakciókat hirdetett az elmúlt napokban a mindennapi élethez szükséges legfontosabb, árucikkekre. Michel-Edouard Leclerc, a Leclerc áruházlánc tulajdonosa a CNews hírtelevízióban hétfőn ironikusan azt mondta: „nem vártam meg az egyeztetést a kormánnyal ahhoz, hogy olcsóbban áruljak”.
Franciaországban februárban 6,2 százalékra gyorsult az éves fogyasztói áremelkedés a decemberi 5,9 és a januári 6 százalékról, ezzel visszatért a tavaly októberi és novemberi mértékhez. Az élelmiszerárak növekedése a legmagasabb, februárban elérte a 14,5 százalékot.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >