A francia kormány „inflációellenes negyedévet” hirdet a szupermarketekben
A francia kormány megállapodott a nagy áruházláncokkal az élelmiszeráraknak „a lehető legalacsonyabban tartásáról” júniusig; az „inflációellenes negyedév” keretében a szupermarketek szabadon választhatják meg azokat a termékeket, amelyekre ársapkát tesznek – jelentette be Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter hétfőn.

(Fotó: Pixabay)
Az intézkedés, amelyet a forgalmazók a törvény által meghatározott legalább 10 százalékos árrésükből finanszíroznak, a miniszter szerint több száz millió euróba kerül az áruházláncoknak. A kormány ezzel párhuzamosan élelmiszercsekkel támogatja a következő hónapokban a leginkább rászoruló családokat – mondta a tárcavezető az áruházláncok képviselőivel közösen tartott sajtótájékoztatóján. „Az inflációellenes negyedév után újranyitjuk a kereskedelmi tárgyalásokat a nagy élelmiszeripari vállalatokkal annak érdekében, hogy a nagybani árak is csökkenjenek, amit a piacokon már látunk, de ami még nem jelent meg a napi fogyasztási termékeknél” – hangsúlyozta Bruno Le Maire.
A vásárlóknak ajánlott inflációellenes termékkosár összetételét minden áruházlánc maga választja meg szabadon – hívta fel a figyelmet a tárcavezető
Az ársapkázott termékek régióként is változhatnak egy-egy áruházláncnál a helyi fogyasztási igényeknek megfelelően. Az ársapkás termékeket nemzeti színű „inflációellenes negyedév” feliratú matricával különböztetik meg. A marketingakció lényege, hogy az áruházláncok sajátmárkás termékeikre helyezhetnek ársapkát. Ezeknek az árucikkeknek ugyanis könnyebben határozhatják meg az árát – mondta a sajtótájékoztatón Alexandre Bompard, a Carrefour áruházlánc elnök-vezérigazgatója. A kormány bejelentése előtt már több nagy forgalmazó antiinflációs marketingakciókat hirdetett az elmúlt napokban a mindennapi élethez szükséges legfontosabb, árucikkekre. Michel-Edouard Leclerc, a Leclerc áruházlánc tulajdonosa a CNews hírtelevízióban hétfőn ironikusan azt mondta: „nem vártam meg az egyeztetést a kormánnyal ahhoz, hogy olcsóbban áruljak”.
Franciaországban februárban 6,2 százalékra gyorsult az éves fogyasztói áremelkedés a decemberi 5,9 és a januári 6 százalékról, ezzel visszatért a tavaly októberi és novemberi mértékhez. Az élelmiszerárak növekedése a legmagasabb, februárban elérte a 14,5 százalékot.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >