A francia kormány „inflációellenes negyedévet” hirdet a szupermarketekben
A francia kormány megállapodott a nagy áruházláncokkal az élelmiszeráraknak „a lehető legalacsonyabban tartásáról” júniusig; az „inflációellenes negyedév” keretében a szupermarketek szabadon választhatják meg azokat a termékeket, amelyekre ársapkát tesznek – jelentette be Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter hétfőn.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/pexels-mark-stebnicki-2252584.jpg)
A vásárlóknak ajánlott inflációellenes termékkosár összetételét minden áruházlánc maga választja meg szabadon
Az intézkedés, amelyet a forgalmazók a törvény által meghatározott legalább 10 százalékos árrésükből finanszíroznak, a miniszter szerint több száz millió euróba kerül az áruházláncoknak. A kormány ezzel párhuzamosan élelmiszercsekkel támogatja a következő hónapokban a leginkább rászoruló családokat – mondta a tárcavezető az áruházláncok képviselőivel közösen tartott sajtótájékoztatóján.
„Az inflációellenes negyedév után újranyitjuk a kereskedelmi tárgyalásokat a nagy élelmiszeripari vállalatokkal annak érdekében, hogy a nagybani árak is csökkenjenek, amit a piacokon már látunk, de ami még nem jelent meg a napi fogyasztási termékeknél”
– hangsúlyozta Bruno Le Maire.
A vásárlóknak ajánlott inflációellenes termékkosár összetételét minden áruházlánc maga választja meg szabadon – hívta fel a figyelmet a tárcavezető. Az ársapkázott termékek régióként is változhatnak egy-egy áruházláncnál a helyi fogyasztási igényeknek megfelelően.
Az ársapkás termékeket nemzeti színű „inflációellenes negyedév” feliratú matricával különböztetik meg. A marketingakció lényege, hogy az áruházláncok sajátmárkás termékeikre helyezhetnek ársapkát. Ezeknek az árucikkeknek ugyanis könnyebben határozhatják meg az árát – mondta a sajtótájékoztatón Alexandre Bompard, a Carrefour áruházlánc elnök-vezérigazgatója.
A kormány bejelentése előtt már több nagy forgalmazó antiinflációs marketingakciókat hirdetett az elmúlt napokban a mindennapi élethez szükséges legfontosabb, árucikkekre.
Michel-Edouard Leclerc, a Leclerc áruházlánc tulajdonosa a CNews hírtelevízióban hétfőn ironikusan azt mondta: „nem vártam meg az egyeztetést a kormánnyal ahhoz, hogy olcsóbban áruljak”.
Franciaországban februárban 6,2 százalékra gyorsult az éves fogyasztói áremelkedés a decemberi 5,9 és a januári 6 százalékról, ezzel visszatért a tavaly októberi és novemberi mértékhez. Az élelmiszerárak növekedése a legmagasabb, februárban elérte a 14,5 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >Autonóm üzleteket tesztel az Auchan Franciaországban
Az Auchan Észak-Franciaországban autonóm boltok működését teszteli vasárnap délutánonként annak…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >