A fogyasztók a hagyományos húsféléket választják
Hiába a klímabarát szempontok, a bizakodásra okot adó évek után úgy tűnik, a fogyasztók végleg eldöntötték, maradnak az olcsóbb és finomabb hagyományos húsféléknél.
Az óriási befektetett tőke és a kezdetben meredeken emelkedő kereslet mára megfordult: egyre több jel utal arra, hogy a fogyasztóknak nem nyerte el a tetszését a vegán hús, vagyis a növényi alapanyagokból készült, hagyományos húsra hasonlító termékkínálat – írja a napi.hu.
Az élelmiszeripari innovációnak számító műhús iránti érdeklődés megfordult 2022-ben. Az amerikai piackutatók szerint a keresletben bekövetkező visszaesés megpecsételte a növényi fehérjékből készült termékek jövőjét, esélytelenné vált az a törekvés, hogy néhány éven belül a teljes húspiac 10 százalékát ezek a húshelyettesítők uralják.
Az elmúlt években dollármilliárdokat áldoztak a befektetők az olyan élelmiszeripari innovációkba, amelyek előállítása és forgalmazása érdemben csökkentené a mezőgazdaság károsanyag-kibocsátását, elsősorban az állattenyésztés visszaszorításával.
A két legsikeresebb startupnak az amerikai Beyond Meat és az Impossible Foods bizonyult. Mindkét cég olyan termékeket fejleszt, amelyek külsőre szinte megegyeznek a hagyományos húséval, és a cél az, hogy az ízük is ugyanolyan legyen, de növényi fehérjeforrások felhasználásával.
A legtöbb ilyen készítménynek az alapanyaga
- a csicseriborsó,
- a bab,
- a lencse,
- a szója
- és a búza.
A termékek a 2020-as járvány előtt robbantak be a piacra, mint a hagyományos húsoknál jóval környezetkímélőbben előállított, élőállat megölése nélkül készített, az állati fehérjeforrásoknál egészségesebb ételek.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2,5 tonna romlott húst talált egy teherautóban a NAV
Több mint 2,5 tonna romlott, rothadásnak indult húst találtak a…
Tovább olvasom >Sikeres húsvéti időszakra számít a juhágazat
Az idei húsvéti szezon reményteljes kilátásokat tartogat a magyar juhtenyésztők…
Tovább olvasom >Több mint 600 tonna füstölt húsáruval készül húsvétra a SPAR
Széles termékválasztékkal készül az idei húsvétra is a SPAR Magyarország:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >