A fogyasztók a hagyományos húsféléket választják
Hiába a klímabarát szempontok, a bizakodásra okot adó évek után úgy tűnik, a fogyasztók végleg eldöntötték, maradnak az olcsóbb és finomabb hagyományos húsféléknél.

Külsőre nem látszik különbség sok esetben
Az óriási befektetett tőke és a kezdetben meredeken emelkedő kereslet mára megfordult: egyre több jel utal arra, hogy a fogyasztóknak nem nyerte el a tetszését a vegán hús, vagyis a növényi alapanyagokból készült, hagyományos húsra hasonlító termékkínálat – írja a napi.hu.
Az élelmiszeripari innovációnak számító műhús iránti érdeklődés megfordult 2022-ben. Az amerikai piackutatók szerint a keresletben bekövetkező visszaesés megpecsételte a növényi fehérjékből készült termékek jövőjét, esélytelenné vált az a törekvés, hogy néhány éven belül a teljes húspiac 10 százalékát ezek a húshelyettesítők uralják.
Az elmúlt években dollármilliárdokat áldoztak a befektetők az olyan élelmiszeripari innovációkba, amelyek előállítása és forgalmazása érdemben csökkentené a mezőgazdaság károsanyag-kibocsátását, elsősorban az állattenyésztés visszaszorításával.
A két legsikeresebb startupnak az amerikai Beyond Meat és az Impossible Foods bizonyult. Mindkét cég olyan termékeket fejleszt, amelyek külsőre szinte megegyeznek a hagyományos húséval, és a cél az, hogy az ízük is ugyanolyan legyen, de növényi fehérjeforrások felhasználásával.
A legtöbb ilyen készítménynek az alapanyaga
- a csicseriborsó,
- a bab,
- a lencse,
- a szója
- és a búza.
A termékek a 2020-as járvány előtt robbantak be a piacra, mint a hagyományos húsoknál jóval környezetkímélőbben előállított, élőállat megölése nélkül készített, az állati fehérjeforrásoknál egészségesebb ételek.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre igényesebbek a magyar vásárlók hús fronton
A vásárlói tudatosság erősödésével egyre nagyobb az igény a minőségi…
Tovább olvasom >A csirkemell a kedvenc – újra emelkedik a húsfogyasztás Magyarországon
A hazai vásárlók továbbra is a baromfihúst részesítik előnyben –…
Tovább olvasom >Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány
Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány, amely az ünnepi időszakon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >