A fogyasztás alakulása a vendéglátásban – KSH-adatok alapján
Újra vendéglátóipari szekunder kutatást végzett a blokkk.com – ezúttal a fogyasztás és az árak alakulása volt a téma. Íme az ennek alapján készült, sajátságos stílusú elemzés!

A nyári hónapok több pénzt hoztak a vendéglősök konyhájára, mint a járvány előtti hónapok
A nyugtaadat hízik, a vendég már nem biztos – írja a cikk szerzője. – A drágulás a vendéglőt is lenyomta. Az elmaradás a járvány előtti vendéglőzéshez képest korsóban, adagban 20%, bevételben majdnem 140 milliárd.
A csaknem teljes decemberi hónapot átfogó heti monitoros statisztika (a december 4-december 31 közötti napok online kasszaadatai) alapján 7,2%-kal több pénzt hagytunk a vendéglőkben az év utolsó hónapjában, mint 2019-ben, a járvány előtt. Ez szép is lenne, ha nem kellene minden vendéglőnek az étlapon az árakat is feltüntetni. Mert azok is nagyobbak lettek, nem is kicsit. És így már hiába nőtt a bevétel, a korsók, felszolgált adagok mennyisége még mindig elmarad a korábbiaktól.
Többet fizettél, kevesebbet ettél, ittál
2021 decemberében 9,6%-kal emelkedtek a vendéglős árak az előző évihez képest. És erről nem ők tehetnek. De hát 2020 végén sem lehetett olcsóbban étkezni kimozdulva otthonról, akkortájt 7% környékén ugrált a drágulás üteme, így ez a két esztendő 2019 decemberéhez mért 7%-os bevétel növekedése mennyiségben 8%-os visszaesést jelent.
Hiába tekertek nagyot a vendéglősök, vitték akár házhoz is az elemózsiaféleségeket, a járványban a legtöbb korlátozás nekik jutott. Ennek ledolgozása nem megy egyik pillanatról a másikra, sőt, egyik esztendőről a másikra sem. Kell hozzá még egy, persze még többet költekező kedves vendéggel, olcsóbb hozzávalókkal, és elégséges számú szakáccsal, pincérrel:
Igen, a kassza
A nyári hónapok több pénzt hoztak a vendéglősök konyhájára, mint a járvány előtti hónapok. Ez a többlet ugyan soványodott ősszel, de azért sokat faragott a korábbi elmaradásokból. A 2020-as 400 milliárdos piacvesztés lefogyott 2021-ben, 139 milliárd elmaradást mutat a kassza:
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >