A fogyasztás alakulása a vendéglátásban – KSH-adatok alapján
Újra vendéglátóipari szekunder kutatást végzett a blokkk.com – ezúttal a fogyasztás és az árak alakulása volt a téma. Íme az ennek alapján készült, sajátságos stílusú elemzés!
![Javaslatok a vendéglátó-vállalkozások működésének támogatásához](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2019/10/Kisebb-a-munkaerohiany-a-vendeglatasban.jpg)
A nyári hónapok több pénzt hoztak a vendéglősök konyhájára, mint a járvány előtti hónapok
A nyugtaadat hízik, a vendég már nem biztos – írja a cikk szerzője. – A drágulás a vendéglőt is lenyomta. Az elmaradás a járvány előtti vendéglőzéshez képest korsóban, adagban 20%, bevételben majdnem 140 milliárd.
A csaknem teljes decemberi hónapot átfogó heti monitoros statisztika (a december 4-december 31 közötti napok online kasszaadatai) alapján 7,2%-kal több pénzt hagytunk a vendéglőkben az év utolsó hónapjában, mint 2019-ben, a járvány előtt. Ez szép is lenne, ha nem kellene minden vendéglőnek az étlapon az árakat is feltüntetni. Mert azok is nagyobbak lettek, nem is kicsit. És így már hiába nőtt a bevétel, a korsók, felszolgált adagok mennyisége még mindig elmarad a korábbiaktól.
Többet fizettél, kevesebbet ettél, ittál
2021 decemberében 9,6%-kal emelkedtek a vendéglős árak az előző évihez képest. És erről nem ők tehetnek. De hát 2020 végén sem lehetett olcsóbban étkezni kimozdulva otthonról, akkortájt 7% környékén ugrált a drágulás üteme, így ez a két esztendő 2019 decemberéhez mért 7%-os bevétel növekedése mennyiségben 8%-os visszaesést jelent.
Hiába tekertek nagyot a vendéglősök, vitték akár házhoz is az elemózsiaféleségeket, a járványban a legtöbb korlátozás nekik jutott. Ennek ledolgozása nem megy egyik pillanatról a másikra, sőt, egyik esztendőről a másikra sem. Kell hozzá még egy, persze még többet költekező kedves vendéggel, olcsóbb hozzávalókkal, és elégséges számú szakáccsal, pincérrel:
Igen, a kassza
A nyári hónapok több pénzt hoztak a vendéglősök konyhájára, mint a járvány előtti hónapok. Ez a többlet ugyan soványodott ősszel, de azért sokat faragott a korábbi elmaradásokból. A 2020-as 400 milliárdos piacvesztés lefogyott 2021-ben, 139 milliárd elmaradást mutat a kassza:
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >