A foci EB reklámszabályai
Csak óvatosan a Foci EB-vel kapcsolatos reklámokkal! AZ UEFA jogtulajdonosként nemcsak a mérkőzésekre, hanem a kereskedelmi jogokra is figyel.
Lassan hagyománnyá válik, hogy egy-egy nemzetközi sportverseny előtt az ÖRT közzéteszi az adott verseny kereskedelmi jogaira vonatkozó előírásokat, ezzel is segítve a reklámozókat a jogszerű, az adott versennyel kapcsolatos szabályok betartásában.
A Foci EB-vel kapcsolatos szabályokat a szervező UEFA fogalmazta meg és tette közzé. Az alábbi linken a kereskedelmi jogok a XII. fejezetben, a 46. oldaltól olvashatók. https://documents.uefa.com/v/u/jelrkQPEX8GrBz8fAuJvhA –
Itt pedig az 5. fejezetben a jogi előírások többek között a reklámozásra, valamint az ún. ambush marketingre („pióca marketingre”) is kiterjednek.
Hivatalos magyar fordítás nem készült, az UEFA csak a teljes anyag linkjének közzétételéhez járult hozzá. Bízunk abban, hogy a linkek révén publikált anyagunk segíti a reklámozókat abban, hogy az eseménnyel kapcsolatba hozható reklámok az UEFA szigorú szabályainak is megfeleljenek – nyilatkozta Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.
Látható, hogy az UEFA kiemelten védi a Foci EB kereskedelmi jogait, amely a résztvevő csapatokra, a kereskedelmi jogokra, sőt az ún. ambush marketingre (pióca marketingre) is vonatkozik – tette hozzá Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója
Kapcsolódó cikkeink
Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >