A foci EB reklámszabályai
Csak óvatosan a Foci EB-vel kapcsolatos reklámokkal! AZ UEFA jogtulajdonosként nemcsak a mérkőzésekre, hanem a kereskedelmi jogokra is figyel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/02/FazekasIldiko-foto-292x300.jpg)
Fazekas Ildikó
Lassan hagyománnyá válik, hogy egy-egy nemzetközi sportverseny előtt az ÖRT közzéteszi az adott verseny kereskedelmi jogaira vonatkozó előírásokat, ezzel is segítve a reklámozókat a jogszerű, az adott versennyel kapcsolatos szabályok betartásában.
A Foci EB-vel kapcsolatos szabályokat a szervező UEFA fogalmazta meg és tette közzé. Az alábbi linken a kereskedelmi jogok a XII. fejezetben, a 46. oldaltól olvashatók. https://documents.uefa.com/v/u/jelrkQPEX8GrBz8fAuJvhA –
Itt pedig az 5. fejezetben a jogi előírások többek között a reklámozásra, valamint az ún. ambush marketingre („pióca marketingre”) is kiterjednek.
Hivatalos magyar fordítás nem készült, az UEFA csak a teljes anyag linkjének közzétételéhez járult hozzá. Bízunk abban, hogy a linkek révén publikált anyagunk segíti a reklámozókat abban, hogy az eseménnyel kapcsolatba hozható reklámok az UEFA szigorú szabályainak is megfeleljenek – nyilatkozta Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.
Látható, hogy az UEFA kiemelten védi a Foci EB kereskedelmi jogait, amely a résztvevő csapatokra, a kereskedelmi jogokra, sőt az ún. ambush marketingre (pióca marketingre) is vonatkozik – tette hozzá Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója
Kapcsolódó cikkeink
Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >Hajrá Magyarok, gyerünk bajnokok, mindent bele szurkolók! – így buzdít a limitált szériás Unicum focipalack
Egyedi csomagolású focipalackkal jelentkezik a Zwack Unicum 2024 májusában. A…
Tovább olvasom >A pizza ment a legjobban a Wolton a magyar-svájci meccs alatt
A magyar-svájci EB-mérkőzés nemcsak a futballpályán kínált izgalmas pillanatokat, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >