A finn K-Group egyre több vásárlója választ kereskedelmi márkát
A K-Group finnországi vásárlóinak több mint fele (62%) nyilatkozott úgy, hogy a növekvő költségek közepette a lánc saját márkás termékeit kívánja előnyben részesíteni vásárláskor – derült ki a vállalat legfrissebb K-Barométer felméréséből. A kiskereskedő szerint ez a tendencia megjelent az értékesítési adatokban is: augusztusban és szeptemberben 15%-kal több K-Menu terméket adtak el, mint az előző év azonos időszakában.
A Kesko úgy látja, hogy a vásárlókat jobban érdekli a bevásárlókosaruk végeredménye, így előfordul, hogy olcsóbb alternatívákra váltanak. Ez különösen igaz az alapvető élelmiszerek esetében (mint kávé, tojás, csirketermékek, tonhal, tejföl, sütőkolbász, keksz, saláta, sajtok és búzaliszt), de a jó minőségű, saját márkás alternatívák is hódítanak el vásárlókat a márkás termékektől például a macskaeledelek, fagyasztott tenger gyümölcsei vagy sörkülönlegességek kategóriákban.
Ezzel egyidejűleg viszont a magasabb minőségű termékek iránti kereslet is stabil maradt.
Kapcsolódó cikkeink
Az országosan egységes árképzésért kampányol a Lidl Finnországban
A Lidl Finnország az országosan egységes árakat támogatja, kritizálva a…
Tovább olvasom >Európában in-store pékségeit is bevonja hűségprogramjába a Lidl
A Lidl az üzletekben található pékségeit használva igyekszik a Lidl…
Tovább olvasom >Most invesztálni kell a szalámimárkákba
Idén már nem nőtt a szalámik átlagára, és az eladások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >