A fiatalok körében népszerű társasági ital a pálinka
A magyar fiatalok leginkább társas összejövetelek alkalmával fogyasztanak pálinkát. A családi események, egy vendégség, baráti koccintások és a disznótor a leginspirálóbb helyzetek a párlat elfogyasztására – derül ki az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. magyarországi pálinkafogyasztási szokások megismerése céljából végzett kutatásából.
A 18-39 éves magyar lakosság körében reprezentatív felmérés eredményei azért sem elhanyagolhatóak, mivel a korosztály 45 százaléka fogyaszt legalább alkalmanként pálinkát. A pálinkát kedvelő fiatalok többségét leginkább egy jó baráti társaság, és az azzal párosuló kellemes légkör ösztönzi az ital fogyasztására.
Különleges gyümölcsös aromája mellett, többen érvként említik a szervezetre gyakorolt kedvező hatását is. A pálinkát legalább alkalmanként fogyasztók 37 százaléka gondolja úgy, hogy kis mennyiségben jót tesz az egészségünknek, további 28 százalékuk pedig alkalmasnak találja a fogfájás, gyomorfájás és torokfájás csillapítására.
A felmérés eredményei a pálinkafogyasztás motivációján túl arra is rámutatnak, hogy a 18-39 éves lakosság több mint 60 százaléka szerint a pálinka napjainkban nem csak az idősebb korosztály, de a fiatalabbak körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
A mind nagyobb választék között a hagyományos ízek kedvelői és az ínyencek is megtalálják a számukra legmegfelelőbb aromát. A különleges gyümölcspálinkák elterjedése mellett a tradicionális ízek közül a szilvapálinka az abszolút favorit, amit a fogyasztók 56 százaléka fogyaszt szívesen. Az ízek versenyét a mézes és a vilmoskörte vezetik, előbbi 65, utóbbi 63 százalékos kedveltséggel. Bár az érvényben lévő szabályozás szerint csak a tiszta gyümölcspárlatot lehet pálinkának nevezni, a fogyasztói köztudatban a mézes-pálinka elnevezés él a mézes-likőr helyett.
Akár fogyasztjuk a pálinkát, akár nem, a fiatalok csaknem 90 százaléka ért egyet azzal az állítással, miszerint a pálinka hungarikum. Legyünk büszkék rá! (nrc.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >