A fenntarthatóság útján
A Sofidel környezeti fenntarthatósági politikája olyan globális szempontokra összpontosít, mint például az éghajlatváltozás elleni küzdelem, a világ erdei örökségének és biológiai sokféleségének megmentése, a vízkészletek felhasználásának optimalizálása és a hagyományos műanyagok felhasználásának csökkentése a gyártás során. A vállalat fenntarthatósági törekvéseiről Tilly Zoltánnal, marketing- és sales igazgatóval beszélgettünk.
– Mit jelent a Sofidel számára a fenntarthatóság a vállalat és termékeik kapcsán?
– A Sofidel az első olyan olasz gyártó, amely elsőként csatlakozott a háztartási higiéniai papír szektorból a WWF Climate Savers programjához, évről évre jelentősen csökkentve a közvetlen légkörbe történő CO2-kibocsátást az energiahatékonysági intézkedéseknek, a kapcsolt energiatermelő erőművek használatának és a megújuló energia használatának köszönhetően.
A Sofidel olyan politikákat folytat, amelyek korlátozzák a környezetre gyakorolt negatív hatásokat, és maximalizálják a társadalmi előnyöket a teljes értékteremtési lánc mentén: a beszerzéstől a termelési folyamatokig és a logisztikáig, valamint a felelős fogyasztás és a helyes tájékoztatás előmozdításáig.
– Az elmúlt időszakban sok változás zajlott a Sofidel háza táján. Termékfejlesztések, márkaépítés…
– 2021. áprilistól bevezetésre kerültek az új Regina Pure 90 db-os papír zsebkendők, melyek 3 különböző trendi csomagolásban és illatban jelentek meg a polcokon. Tavaly nyáron elindítottuk papírtörlő- és szalvétaszortimentünk frissítését is. Az új Regina STRONG és ULTRA 2 tekercses, 3 rétegű papírtörlők mellett idén tavasztól elérhetők a 3 tekercses kiszerelések is. Új szalvéta bevezetése mellett (Regina Tiramisu szalvéta) a már meglévő termékeink mintái is megújításra kerültek, melyeket várhatóan idén nyáron fejezünk be. A fenntarthatósági célok figyelembevételével az újonnan bevezetett termékek esetében – kezdve a Regina Ecoring toalettpapírokkal és Regina Ecoring papírtörlővel – az új csomagolások 30%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. Az új Ecoring toalettpapírok egyik rétegét újrahasznosított alapanyagra cseréltük, melyek augusztustól megtalálhatók az üzletekben.
A social media vonalon is erősítettünk, weboldalunk mellett 2022 márciusában elindult a Regina Facebook-oldalunk is.
– A piacon található márkák között egyre nagyobb teret hódít a Regina. Mi a márka erőssége, és mit lehet tudni a további stratégiáról, piaci jelenlétről?
– A Nielsen aktuális, az év első öt hónapjának adatai alapján a Regina toalettpapírok piaci részesedése 0,3 százalékponttal, míg a Regina papírtörlők 1,1 százalékponttal növekedtek az előző év azonos időszakához képest.
A Regina brand, valamint disztribúciónk erősödéséhez több tényező is hozzájárult. Egyfelől nagy figyelmet fordítunk termékeink állandó és jó minőségére, valamint megcélozva a mai trendeket és igényeket a már említett új termékbevezetések mellett további termékfejlesztéseken dolgozunk. Az utolsó negyedévben a polcokra kerül az új Regina Delicate toalettpapír család, valamint egyéb innovatív termékek bevezetését is tervezzük. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >